سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: برای ساخت پلاتوی تئاتر شیروان یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای تجهیز، صوت، صندلی، نور، پارکت و اتاق فرمان هزینه شده است.
زهره بابایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با ساخت این پلاتو بسیاری از مشکلات هنرمندان تئاتر رفع خواهد شد اظهار داشت: گروه‌های تئاتری می‌توانند تمرینات خود را در این سالن‌ها انجام دهند و فعالیت داشته باشند.
وی ساخت پلاتوی تئاتر را از جمله اهداف هنری این انجمن دانست و افزود: با ساخت پلاتوی تئاتر گامی بزرگ در جهت حرفه ای شدن این هنر برخواهیم داشت و می توانیم میزبان گروه های حرفه ای استان و نیز جشنواره های تئاتر باشیم.
سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمعی از مسئولان شهرستانی و هنرمندان در جبل النور و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام کلید خورد.
هم اکنون بیش از 600 هنرمند فعال تئاتر در قالب 35 گروه در عرصه هنر نمایش خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد 150 نفر در قالب هشت گروه در شیروان فعالیت می کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.