به گزارش ایرنا، محمود ثمینی چهارشنبه شب در آیین برزگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: مسئولان به هیچ عنوان از خبرنگار متعهد نگران نیستند و نباید نگران باشند و با خیال آسوده، اطلاعات را شفاف در اختیار قرار دهند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی افزود: در جامعه ای که خبرنگار متعهد است و بر اساس حفظ منافع ملی گام برمی دارد، رسالت سنگین بر عهده رسانه ها است.
وی با بیان اینکه انتقاد خبرنگارن باید برای رفع و اصلاح مشکل باشد گفت: خبرنگار باید آزادی بیان داشته باشد و این آزادی باید پس از بیان نیز برقرار باشد.
ثمینی خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی، آیینه ای از انعکاس واقعیت های جامعه هستند از این رو انتظار می رود مسئولان، تعامل خوبی با خبرنگاران داشته باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات صنفی خبرنگاران اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران استان به لحاظ اقتصادی با مشکل روبه رو هستند به لحاظ مادی در شرایط خوبی نیستند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: یکی از راهبردها برای حل مشکلات خبرنگاران و دغدغه های کاری این قشر، تقویت خانه مطبوعات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین بر نقش خانه مطبوعات در حل مشکلات خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خانه مطبوعات، نمودی از اراده جمعی و همگانی فعالان خبر و خبرنگاری است و تقویت این خانه می تواند سبب افزایش قدرت رسانه ها شود.
حسین فرخنده اظهار داشت: خانه مطبوعات می تواند خواسته خبرنگارن را به اجرا نزدیک تر کند.
وی افزود: در شرایط کنون، تشکیل این خانه می تواند تصمیم سازی در عرصه مطبوعات را محقق و دردهای مشترک را پیگیری کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین بر آموزش خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگار در فعالیت های خود همواره نیاز به آموزش دارد البته در این زمینه اقداماتی پیگیری شده است که تلاش داریم مستمر و مداوم باشد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.