اسماعیل قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با هفته بهزیستی، بهره برداری از مرکز کودکان بد سرپرست و بی سرپرست در اسفراین افتتاح شد همچنین مرکز اورژانس اجتماعی اسفراین با یکهزار و 500 مترمربع زیر بنا و 21 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به آغاز بهره برداری از سه مرکز سالمندان در استان گفت: ازاین تعداد 2 مرکز در بجنورد و یک مرکز در اسفراین است که 2 مرکز بصورت شبانه روزی و یک مرکز روزانه فعالیت می کنند.
قربانی خاطرنشان کرد: در هفته بهزیستی، چهار مرکز مشاوره نیز در شهرهای بجنورد و اسفراین افتتاح شد و آغاز به کار کرد همچنین بهره برداری از 2 مرکز ترک اعتیاد نیز در این شهرستان آغاز شد.
قربانی در باره ایجاد مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان ها گفت: اکنون مردم شهرستان های گرمه و جاجرم از داشتن اورژانس اجتماعی محروم هستند که تلاش داریم این مراکز در این شهرستان ها امسال ایجاد شود.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سال اول برای شهرستان های بالای 50 هزار نفر جمعیت مراکز اورژانس اجتماعی دایر می شود که این مراکز در شهرستان های راز و جرگلان و فاروج ایجاد شد.
وی گفت: امسال تلاش داریم تا در شهرستان های گرمه و جاجرم مرکز اورژانس اجتماعی دایر شود.
وی گفت: مراجعه کنندگان و پذیرش شدگان در اورژانس اجتماعی آسیب دیدگان از مشکلاتی همچون طلاق، خشونت، مشکلات خانوادگی، فرار از منزل هستند.
وی با بیان اینکه اکنون مرکز اورژانس اجتماعی در بجنور شبانه روزی است و در سایر شهرستان ها در ساعات اداری فعالیت دارد گفت: کمبود نیرو و اعتبار سبب شده تا نتوانیم فعالیت این مراکز در شهرستان ها را شبانه روزی کنیم البته تماس ها در ساعات غیر اداری پیگیری و مشکلات مورد رسیدگی قرار می گیرد.
89 هزار نفر به طور مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.