به گزارش ایرنا، محمود ثمینی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تحلیل علمی اختلاف آمار جمعیت استان در سرشماری و برآورد جمعیت ثبت احوال استان، اظهار داشت: بنا بر مقایسه جمعیت آماری جمعیت استان در سال های 85، 90 و 95 در سرشماری انجام گرفته، کم شماری اتفاق افتاده است که این نتایج باید با ارسال نامه ای به مرکز آمار کشور گزارش شود.
وی افزود: اداره کل ثبت احوال استان این نامه را با پیوست گزارش تحلیلی به مرکز آمار ارسال کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم پیگیری لازم برای جلب همکاری مرکز آمار کشور برای حل مغایرت های آماری داشته باشد.
وی با بیان این که آمار و ارقام لازمه برنامه ریزی و تصمیم گیری است، تصریح کرد: برنامه ریزی درست و راهبردی مبتنی بر آمار دقیق است بنابراین باید اختلافات آماری در سطح کشور برطرف شود و در خراسان شمالی هم با توجه به تاکید استاندار آمار و اطلاعات استان در حوزه های مختلف همسان سازی شود.
در ادامه این نشست با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، ثمینی خاطرنشان کرد: این سیاست ها باید در دستور کار متولیان امر باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حل موانع ازدواج و تحکیم بنیان و پایداری خانواده باید عوامل طلاق علت یابی و آسیب شناسی شود و در این خصوص طرح های پژوهشی علمی دقیقی انجام پذیرد و در راستای افزایش شاخص امید به زندگی در زنان و مردان جامعه شهری و روستایی گام برداشته شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی خطاب به اعضای شورای راهبردی جمعیت استان تاکید کرد: از فعالیت های جزیره ای پرهیز کنید و با ایجاد هم افزایی برای برنامه ریزی مناسب و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنید.
بر اساس سرشماری سال 95، جمعیت استان خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور 863 هزار نفر است که نسبت به آمار سال 90، حدود چهار هزار نفر کاهش دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.