به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز دوشنبه در نشست تالار بین المللی سرمایه گذاری اقتصاد شهری اظهار داشت: صفر بودن ریسک سرمایه گذاری در این استان بدان معنا است اما ضررهای احتمالی بخش خصوصی جبران می شود و ضرری متوجه افراد و شرکت ها نیست.
وی، نزدیک بودن به بازار مصرف کشورهای مختلف، پایین بودن میزان حقوق کارگران به نسبت سایر استان ها و سهولت در تامین مواد اولیه را از مزایای سرمایه گذاری در خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: یکی از چالش ها در این استان، خام فروشی محصولات است و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری وجود دارد.
صالحی با اشاره به اجرای خط ریلی مشهد-بجنورد- گرگان با 83 هزار میلیارد ریال گفت: خط ریلی جوین-اسفراین- بجنورد- شیروان نیز در بودجه سالانه اعتبار مناسبی دارد و در برنامه سه ساله، استان را به راه آهن سراسری متصل می کند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز زباله یا همان طلای کثیف در استان دفن می شود اظهار داشت: امکان سرمایه گذاری در زمینه های رفاه شهری و گردشگری بجنورد وجود دارد که یکی از آن سرمایه گذاری در زمینه بازیافت زباله ها است.

* 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه گذاری
صالحی با اشاره به اقدامات دولت برای اشتغال زایی گفت: اکنون در استان 10 هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال آماده پرداخت است.
وی اظهار داشت: سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یافته است که این اعتبارات در مناطق مرزی با نرخ 4درصد، سایر مناطق 6 درصد، شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با بهره 10 درصد پرداخت می شود.
وی گفت: در این استان امکان پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال خوب است.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره فرصت های سرمایه گذاری در این استان گفت: خراسان شمالی مظهر زندگی مسالمت آمیز مذاهب شیعه و سنی است و مردم در قومیت های مختلف کرد، ترک، ترکمن، بلوچ و تات در کنار هم بدون مشکل خاص زندگی می کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و اکنون میزبان سرمایه گذارانی از کشورهای چین، یونان، ایتالیا، قطر و قرقیزستان است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.