سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پیگیری‌های واحد حقوقی این اداره دستورات لازم برای اجرای حکم صادر و در نهایت با همکاری مقامات قضائی، نیروی انتظامی، شورای حفظ حقوق بیت المال این اراضی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.
وی عرصه های منابع طبیعی را سرمایه ملی و متعلق به همه نسل ها دانست و گفت: حفاظت از عرصه های ملی یکی از وظایف و تکالیف اصلی ما در مجموعه منابع طبیعی به شمار می آید که در این خصوص همکاری و همیاری دستگاه ها و نهادهای ذیربط را می طلبد.
حیاتی با توجه به آغاز فصل گرما و سفرهای تابستانی افزود: به دلیل در پیش بودن فصل تابستان و افزایش دمای هوا و تراکم گیاهی در عرصه های مرتعی و جنگلی ضرورت ایجاب می کند به هنگام مراجعه به این عرصه ها ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
استان خراسان شمالی دارای دو میلیون و 832 هزار و 529 هکتار است که حدود 72 درصد آن را منابع طبیعی تجدید شونده به مساحت دو میلیون و 330 هزار و 36هکتار به خود اختصاص می دهد.
از مجموع عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده استان 43 هزار و 455 هکتار آن شامل 21 درصد عرصه جنگلی و بیشه زارها، یک میلیون و 414 هزار و 850 هکتار حدود 70 درصد آن جزو اراضی مرتعی و سطحی معادل 183 هزار و 636 هکتار با 9 درصد فاقد پوشش گیاهی یا اراضی کویری است.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.