به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در جشنواره خیران مدرسه ساز استان اظهار داشت: اکنون 70 درصد از مدارس جدیدی که ساخته می شود جایگزین مدارس تخریبی و قدیمی است و در واقع به ازای هر 10 مترمربع که فضای آموزشی در استان ساخته می شود سه متر مربع به این فضا ها افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه با وجود ساخت و ساز ها به میزان چشمگیر به فضای آموزشی افزوده نشده است گفت: این مشکل، در استان ها با قدمت بالا وجود دارد.
وی افزود: کمک های خیران مدرسه ساز در 10 سال اخیر رشد خوبی داشته است بطوریکه این کمک ها از حدود سه میلیارد و 200 میلیون ریال در سال 85 به بیش از 117 میلیارد ریال رسیده در سال گذشته رسید.
وی با بیان اینکه کمک های خیران مدرسه ساز، وظیفه ما را سنگین تر می کند گفت: تعهدات سفر رهبری در سال 91 یکهزار و 200 میلیارد ریال بود و تا کنون یکهزار و 900 میلیارد ریال پرداخت شده که 700 میلیارد ریال از تعهدات انجام شده بیشتر است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در این جشنواره گفت: تعهد خیران مدرسه ساز در جشنواره نوزدهم 117 میلیارد و 265 میلیون ریال بود که ساخت 45 فضای آموزشی تعهد شد.
ابولقاسم بابایی اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم بخشی از نیازهای آموزشی استان را با کمک خیران و مشارکت های آنان پاسخ دهیم.
وی گفت: در سال گذشته 50 درصد از پروژه های نوسازی مدارس استان با کمک خیران و مشارکت های مردمی انجام شده است و اکنون 29 پروژه مشارکتی در استان در حال اجرا است که مهرماه امسال 18 پروژه خیرساز و مشارکتی استان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: در دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات دولتی، ملی، سفر رهبری و سفرکاروان دولت تا کنون بیش از یکهزار و 850 میلیارد ریال برای ساخت مدارس و توسعه فضاهای آموزشی هزینه شده است.
اکنون 164 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.