سید مجید بهشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: میانگین کشوری ریزش گندم از کمباین ها، 5.6 تا 6 درصد است که این میزان در خراسان شمالی 4.8 درصد است.
به گزارش ایرنا امسال سطح سبز گندم آبی در خراسان شمالی 49 هزار هکتار و سطح سبز گندم دیم 69 هزار هکتار است.
پیش بینی شده بود که با توجه به وضعیت سبز گندمزارها در پایان سال گذشته، 254 هزار تن گندم تولید و 200 هزار تن از این محصول خریداری شود.
بهشتی با بیان اینکه با توجه به فصل برداشت و میزان محصول در این استان، 400 کمباین لازم است گفت: خراسان شمالی 170 کمباین دارد که برخی ها به صورت شناور هستند و 250 کمباین مهاجر نیاز داریم.
بهشتی افزود: هم اکنون 24 دستگاه کمباین از استان های دیگر وارد خراسان شمالی شده اند که بیشترین دستگاه ها از استان گلستان است و 90 دستگاه کمباین بومی نیز از آغاز فصل برداشت غلات مشغول به فعالیت هستند.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون 12 دستگاه کمباین مهاجر در مانه و سملقان، در هر کدام از شهرستان های جاجرم و بجنورد سه دستگاه، چهار دستگاه اسفراین و دو دستگاه در شیروان است که تا پایان تیرماه روزی هشت دستگاه کمباین مهاجر وارد استان می شود.
بهشتی افزود: برای معاینه فنی کمباین ها قرارداد با سازمان نظام مهندسی انجام شده و همچنین برای جلوگیری از ورود هرگونه بیماری معاینه بهداشتی و سمپاشی از دستگاه های مختلف صورت گرفته است.
در مجموع 45 هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات در این استان وجود دارد که 12 هزار و 700 دستگاه تراکتور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.