مهدی مودی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استفاده حداکثری دستگاه ها در شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان و کم سوادان، تبلیغ و فرهنگ سازی، کاربردی کردن آموزش ها، کیفیت بخشی به فعالیت ها، ارتقای کمی و کیفی سوادآموزی و توانمندسازی مخاطبین از جمله اهداف مشارکت با دستگاه ها است.
وی با بیان اینکه سال گذشته سوادآموزی خراسان شمالی با 29 دستگاه تفاهم نامه مشترک داشت گفت: با مشارکت دستگاه ها چهار هزار و 64 نفر جذب سوادآموزی شدند که 56 درصد عملکرد سوادآموزی پارسال در این استان با مشارکت بخشی دستگاه ها محقق شد.
مودی با اشاره به اینکه مشارکت بین بخشی دستگاه ها برای سوادآموزی از اول تیرماه آغاز خواهد شد افزود: امسال سعی بر این است مشارکت و تفاهم نامه ها تمدید، توسعه و تقویت شود که هم اکنون اولین جلسه آن برگزار شده است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با توجه به برنامه ریزی های سال 97 برای سوادآموزی، 5 درصد از نیروهای دستگاه ها، 20 درصد فرهنگیان و 75 درصد موسسات آموزشی به کار خواهیم گرفت.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بی سواد وجود دارد.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.