محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به مشاهده علائم این بیماری در اردیبهشت ماه امسال در برخی از باغ های انگور، مبارزه شیمیایی با بیماری سفیدک داخلی انگور در سطح سه هزار و 700 هکتار از تاکستان های استان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه برای مبارزه شیمیایی با این بیماری قبل از شروع گل دهی یکهزار و 400 کیلوگرم سم در اختیار کشاورزان قرار گرفت گفت: هم اکنون این بیماری تحت کنترل است و تاثیری بر کاهش عملکرد نداشته است.
رضایی با اشاره به اینکه آلودگی اولیه قابل کنترل است افزود: این بیماری تحت تاثیر اقلیم است و در صورت بارانی شدن هوا شیوع پیدا می کند که در این صورت به تاکستان ها خسارت وارد می شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه در منطقه بدرانلو بجنورد انجام شده است گفت: وطیفه این نهاد در این مواقع نظارت، اطلاع رسانی و آموزش و تامین سموم مورد نیاز کشاورزان است که هم اکنون به اندازه کافی سم در استان موجود است.
در سال 95 آفت سفیدک داخلی به 40 درصد تاکستان های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که این میزان خسارت 810 میلیارد ریال برآورد شد.
در خراسان شمالی بیش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از این میزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بیش از 180 هزار تن انواع انگور تولید می شود.
65 درصد تولیدات بخش باغی در خراسان شمالی مربوط به انگور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.