محمد رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا و با نگرانی از تاکستان های رها شده در این استان اظهار کرد: تاکداران به محض مشاهده این بیماری، بلافاصله مبارزه شیمیایی را آغاز کنند.
وی افزود: در مناطقی که باغ های انگور دچار سرمازدگی شده اند اگر بیماری شیوع پیدا کند کشاورزان برای مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور رغبتی نخواهند داشت که این امر نگران کننده است.
به گزارش ایرنا در سال 95 آفت سفیدک داخلی به 40 درصد تاکستان های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که این میزان خسارت 810 میلیارد ریال برآورد شد.
در خراسان شمالی بیش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از این میزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بیش از 180 هزار تن انواع انگور تولید می شود.
رضایی با بیان اینکه مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور باید قبل از گل دهی انجام شود گفت: تاکنون این علائم در دو روستای سریوان و آقا نبی بجنورد مشاهده و مبارزه با آن در حال انجام است.
رضایی افزود: هم اکنون پیگیر این موضوع هستیم تا با مشاهده هرگونه سفیدک داخلی انگور در تاکستان ها مبارزه با آن صورت گیرد تا تاکستان ها دچار خسارت نشوند.
65 درصد تولیدات بخش باغی در خراسان شمالی مربوط به انگور است که از 240 هزار تن انواع محصول باغی، 185هزار تن شامل انگور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.