مهری هاشمی دوین، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در12 ساعت گذشته کمینه دمای هوا در منطقه کوسه شیروان سه و سیساب بجنورد 2درجه سانتیگراد زیر صفر بود.
وی گفت: در این مدت کمینه دمای هوا در مناطق راز، فاروج، رباط و گیفان یک درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده و در شهر بجنورد هم کمینه دمای هوا صفر درجه سانتیگراد بوده است.

* بیشترین بارش ها در چناران شهر
هاشمی دوین در بخش دیگر سخنان خود درباره میزان بارندگی ها در 24 ساعت گذشته گفت: بیشترین بارندگی های در استان از چناران شهر به میزان 43.4 میلی متر گزارش شده است.
وی افزود: میزان بارندگی در ایستگاه درکش 39.6 میلی متر، بدرانلو 39.5 میلی متر و گیفان 26.1 میلی متر به ثبت رسیده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت در بجنورد 21.1 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، امروز بارش ها به صورت پراکنده در استان ادامه دارد و امشب با خروج سامانه بارشی، شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود به طوری که دمای هوا در برخی مناطق به زیر صفر می رسد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه هوای سرد امشب تا صبح فردا تداوم دارد گفت: از ظهر فردا، روند افزایش دما در استان آغاز می شود و افزایش دما تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و معیشت بیشتر مردم از راه کشاورزی و دامداری است.
این استان چندین سال است به دلیل کاهش بارندگی ها با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و سال گذشته از استان های نخست درگیر خشکسالی کشور اعلام شده است.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.