سرهنگ محمد غلامی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمپ لنگر به عنوان تنها مرکز ماده 16 استان، محل جمع آوری و پذیرش معتادان متجاهر است که بتازگی به بخش خصوصی واگذار شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: این کمپ با رویکرد ارائه خدمات بیشتر و بهتر به بخش خصوصی واگذار شده است.
سرهنگ غلامی خاطرنشان کرد: این مرکز در گذشته، زیر نظر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بود اما امسال تحویل بهزیستی و سپس به بخش خصوصی واگذار شد.
وی گفت: ظرفیت این کمپ 50 نفر بود که اکنون 2 برابر شده است اما باز هم ظرفیت، جوابگوی نیاز نیست به نظر می رسد باید ظرفیت این مرکز تا 250 نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 70 نفر در کمپ لنگر تحت درمان هستند اظهار کرد: با اجرای طرح پاکسازی در شیروان و مانه و سملقان، شمار دیگری از معتادان به این مرکز منتقل می شوند.
سرهنگ غلامی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که در کف خیابان می بینیم و در ورود به خلوت گاه و پاتوق این معتادان مشاهده می شود، ظرفیت باید افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه اکنون 7درصد از جمعیت معتادان خراسان شمالی زن هستند افزود: این آمار در چند سال گذشته 5درصد بود اما در سال های اخیر شمار معتادان زن افزایش یافته است.
به گفته رئیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، زنان معتاد متجاهر استان در شیروان نگهداری می شوند.
در خراسان شمالی 13 مرکز ترک اعتیاد کمپ خصوصی (ماده 15 ) دایر است و مرکز لنگر، تنها مرکز ماده 16 در استان است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.