هادی جواهری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 6هزار اصله نهال صنوبر است که در اراضی باغی توزیع می شود و 12 هزار نهال جنگلی از گونه های سرو خمره ای، افرا زینتی، زبان گنجشگ، زیتون تلخ، داغ داغان، ارغوان، کاج تهران و بادام غرس می شود.
وی با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل بهار سرسبزی فضا، درخت و درختکاری موجب شادابی طبیعت می‌شود گفت: هدف از توزیع رایگان نهال افزایش فضاهای سبز و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.
جواهری با بیان اینکه نهال ها بین متقاضیان، شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود، افزود: امروزه به علت سرعت تخریب منابع طبیعی و به‌ ویژه ذخایر جنگلی، کاشت درخت و حفظ تمامی عرصه‌های منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان، منابع طبیعی تجدید شونده 52.5 درصد از گستره منابع طبیعی این شهرستان را شامل می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع پوشش گیاهی بیشتر دارای مراتع ییلاقی است.
از مساحت 290 هزار هکتاری عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده این شهرستان، 50 هزار هکتار شامل عرصه های جنگل های طبیعی و مراتع مشجر و بقیه جزو مراتع غیرمشجر است.
مساحت شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.