به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، محمدرضا مینوکده در همایش جودو که به منظور آشنایی داوران، مربیان و جودوکاران استان با تغییرات ایجاد شده در قوانین جودو در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: این تغییر آخرین تغییراتی است که از سوی فدراسیون جهانی اعمال‌شده و المپیک 2020 نیز با توجه به همین قوانین اجرا خواهد شد.
وی علل ایجاد تغییرات در قوانین جودو را تحرک بیشتر جودوکاران حین مسابقه، جذابیت بالاتر، جذب تماشاگران و اسپانسرهای بیشتر عنوان کرد.
مینوکده همچنین توضیح داد: این تغییرات در کل در سیستم مبارزه‌ها بوده است و هم در رابطه با اینکه ورزشکارها و خود مربیان موظف هستند یک سری موارد را رعایت کنند و همچنین در داوری، امتیازدهی و اخطارها تغییراتی به وجود آمده است.
این داور بین‌المللی جودو در ادامه گفت: داورها و مربیان تصمیم‌گیرنده نیستند و وقتی یک سری قوانین در فدراسیون جهانی دستخوش تغییر می‌شود همه داوران، مربیان و ورزشکاران بایستی خود را با قوانین جدید وقف بدهند و بر قوانین گذشته پافشاری نکنند.
همایش داوری با توجه به تغییرات به وجود آمده در برخی قوانین داوری جودو از سوی فدراسیون جهانی و لزوم هماهنگی و بروز شدن داوران، مربیان و قهرمانان از سوی هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان شمالی با حضور حدود 40 شرکت‌کننده در مدرسه جودو بجنورد با تدریس رئیس کمیته داوران کوراش آسیا برگزار شد.
خراسان شمالی مهد کشتی باچوخه در کشور است که فنون این کشتی شباهت زیادی با ورزش جودو دارد.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.