سرهنگ احیامحمد امیری دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این صحن ها در پیرامون یادمان شهدای گمنام واقع در ضلع جنوبی امام زاده سید عباس موسی بن جعفر (ع) با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل سفر رهبری به این استان و همچنین اعتبارات دولتی راه اندازی شده است.
وی افزود: زیربنای دو صحن هر کدام 600 متر مربع و یک صحن نیز سه هزار و 770 متر مربع در نظر گرفته شده است و برای برگزاری آیین ها در مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: همچنین فضایی برای ایجاد 100 غرفه نیز در جوار این صحن ها در نظر گرفته شده است که می توان نمایشگاه هایی از جمله کتاب و سایر موارد را در این مکان برگزار کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی تعداد شهدای گمنام این استان را 56 شهید عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد هشت شهید گمنام یادمان ندارند که هم اکنون اقدامات اولیه از جمله طراحی برای این تعداد آغاز شده است و بزودی ایجاد خواهد شد.
تاکنون پیکر 56 شهید گمنام در 25 نقطه از خراسان شمالی به خاک سپرده‌شده است و ساخت یادمان شهدا نیز در 48 نقطه به پایان رسیده است، بزودی هشت شهید گمنام دیگر نیز در این استان پذیرفته می شود.
خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از 35 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.