به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در آیین راهپیمایی 22 بهمن بجنورد دشمنان گمان می کردند که ملت ما همان روزهای نخست با امتحانات مختلفی که از ناحیه دشمنان انجام می شد، کنار می کشند اما مشاهده کردند که مردم ما این راه را تا رسیدن به هدف نهایی ادامه می دهند.
وی اظهارکرد: در جریان رحلت امام راحل دشمنان طمع داشتند که راه این امام ناتمام بماند اما دیدند که این نظام با تکیه بر مردمانی عاشق اجازه این کار را نداد و بار دیگر خمینی جوان و سرشار از امید، حکمت،فقاهت، دور اندیش و با صلابت سکان این کشور را برعهده گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در 22 بهمن ماه 96، با رهبری حکیمانه امام خامنه ای، آن راه را با صلابت و شجاعت و نشاط و با همان قدرت ادامه می دهد.
وی با اشاره به اتفاقات بسیار بزرگ در سال 96 گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که شاید عظمت آن را آنگونه که شایسته بود درک نکردیم این بود که جمهوری اسلامی موفق شد از امنیت، کیان و مرزهای خودش صدها کیلومتر آن سوتر دفاع کند.
وی ادامه داد: ایران توانست امنیت ملت های منطقه ای را از وجود پلید یک جنگ نیابتی که به اذن داعش بود اما در حقیقت حضور آمریکا و صهیونیسم پلید بود، با حضور مدافعان حرم صیانت کند و کشورهایی مانند عراق، سوریه و یمن را نجات دهد.
وی افزود: از دیگر پیروزی هایی که خداوند در همین سال به ما عطا کرد این بود که منطقه ما را از شکل گیری یک اسرائیل کوچک در کنار مرزهای ما نجات داد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: طراحی دشمنان برای تجزیه عراق و کردستان مستقل، شکل گیری یک اسرائیل در کنار مرزما بود که با رهبری مقام معظم رهبری و ملت این توطئه نیز در نطفه خفه شد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش اضافه کرد: 22 بهمن ماه روز تبریک به ساحت مقدس پیامبراعظم(ص) و ائمه هدی (ع)است، به خاطر وجود ملتی نورانی، باوفا، بابصیرت و زمان شناس که عاشقانه پس از قرن ها به دعوت خداوند و پیامبر از وراء قرون و اعصار پاسخ گفتند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: این دعوت های بدون پاسخ از غدیر تا عاشورا و تا عاشوراهای تاریخ امتداد پیدا کرد و منتظر پاسخ یک ملت و قوم برگزیده و یک پاسخ عاشقانه بود.
وی گفت: وقتی در حضور پیامبر از قرآن و توحید سخن به میان می آمد، ایشان آن جماعت برگزیده را با سلمان فارسی معرفی می کرد و نسبت به آمدن آنها ابراز اشتیاق می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: وقتی بی وفائی ها و عهد شکنی ها دیده می شد اولیای خدا به دور دست تاریخ و به آمدن انسان های رشید چشم دوخته بودند که خداوند در قرآن به آن بشارت داده بود.
وی گفت: خداوند خطاب به پیمان شکنان و قدرناشناسان آمدن قومی را بشارت می دهد که به خواست خداوند از متن تاریخ برمی خیزند و به پیام حق ثابت، استوار، مقاوم، فهیم و سخت کوش و آماده جانفشانی لبیک می گویند.
وی با اشاره به ورود امام رضا(ع) به خراسان و استقبال جماعت مشتاق و عاشق از ایشان گفت: شاید کسی باور نمی کرد که مولای مهربان در عمق هویت تاریخی این ملت صلاحیت و امانت داری را می بیند و امانت توحید و ولایت را به این ها می سپارد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: با ورود امام رضا(ع) به این سرزمین، رسم و راه ملتی که می خواهد آرمان اولیا را به دست بگیرد، شروع شد و با هدایت ایشان قومی را که خداوند بشارت آن را داده بود در مسیر تاریخ به تدریج ساخته شد.
وی افزود: دوره به دوره و با وجود انسان های فرهیخته، عالمان رشید این ملت ساخته شدند و از زمان حضور امام رضا و فرزندان پیامبر(ص) و نیز شهادتش گروه، گروه به ایران وارد شدند و اینجا ساخته شده و مردم ایران با اهل بیت پیامبر گره خوردند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهارکرد: نهضت بزرگ ملت ایران نیز با قیام یک انسان بزرگ و رشید از تبار پیامبران، حکیم، فقیه و عارف و با روحیه حسینی آغاز شد و در خرداد 42 مردم این سرزمین نخستین امتحان خود را با خونشان دادند.
وی با اشاره به تبعید امام راحل توضیح داد: 15 سال تبعید امام، دوران خودسازی ویژه ملت ایران برای برعهده گرفتن ماموریت بود، در این دوران عالمان ربانی مانند شهدای محراب و متفکران عالیقدر مانند شهید مطهری به میدان آمدند و مساجد را پایگاه خود قرار دادند و نسلی تربیت شد که امام بشارت داده بود.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: این بار وقتی پرچم ایران برافراشته شد، ملت ما متحد پاسخ گفتند و این قیام مانند زنجیره طلایی در سراسر میهن امتداد یافت و مردم جهان در برابر خودشان متعجبانه ایران متفاوتی را مشاهده می کردند.

**در هم پیچیدن رژیم 2 هزار و 500 ساله نخستین هنرنمایی ملت ایران بود
وی گفت: در هم پیچیدن یک رژیم 2 هزار و 500 ساله نخستین هنرنمایی ملت ایران بود و همچنین ساختن نظام جمهوری اسلامی و دادن رای قاطع به این نظام هنر نمایی دوم ملت ایران بود که بجای یک رژیم کثیف و آلوده یک نظام خردمندانه را با رای خودشان ساختند.
وی افزود: هنرمایی سوم که ملت سربلند از آن بیرون آمدند، جنگ جهانی بود که از شرق سوسیالیسم تا غرب امپریالیسم به ملت ما تحمیل کردند که این بار هم ملت بزرگ و شجاع ما عاشقانه از وجب به وجب خاک میهن دفاع کردند و با تقدیم شهید، جانباز و آزاده از مرزها با جان خود پاسداری کردند.

**مستضعفان و مومنان در اقصی نقاط با ملت ایران هماهنگ شدند
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اظهارکرد: در کمتر از 10 سال در دهه اول پیروزی انقلاب پیام امام در اقصی نقاط عالم پسندیده شد و مستضعفان و مومنان در اقصی نقاط با ملت ایران هماهنگ شدند و امتداد این نهضت از ایران به اقصی نقاط عالم کشیده شد.
وی همچنین خطاب به راهپیمایان گفت: این راه را که راه امام و شهدا است و امانت اولیاء و پیامبر و امام رضا(ع) نزد ما است با همان خروش، همت و وحدت ادامه دهید، امسال 22 بهمن ما 22 بهمن تماشایی شد.

**مردم بجنورد مورد عنایت رهبری و مورد اعتماد ملت ایران هستند
وی با تاکید بر اینکه باید قدر وحدت را بیشتر بدانیم اضافه کرد: مردم قهرمان و سلحشور بجنورد همیشه در صحنه هستند و خواهند بود و مورد عنایت رهبری و مورد اعتماد ملت ایران هستند.
وی خطاب به مسئولان گفت: لحظه ای نباید از خدمتگزاری به این مردم دریغ کرد تا مشکلاتی که برای مردم آزار دهنده است، مرتفع شود.

**امنیت، امتیاز ویژه ایران در میان ملت های منطقه است
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امنیت امتیازویژه ملت ایران در میان ملت های منطقه است که دشمنان می خواستند با توطئه های مختلف آن را از ما بگیرند اما موفق نشدند.
وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور اظهارکرد: جریانات اخیر که به برخی فتنه گری های دشمن شباهت داشت با بصیرت ملت ایران در نطفه خفه شد و بار دیگر ملت از این امتحان سربلند بیرون آمد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: این توطئه طراحی وسیعی بود که می خواستند امنیت و آرامش ملت ایران را که حاصل خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بود با موج سواری اعتراضات از بین ببرند اما بار دیگر ملت ایران به آمریکای جهانخوار و لندن نشینان منحط پاسخ دندان شکن دادند و نقشه هایشان را نقش بر آب کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.