دکتر عیدمحمد سارمی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان کمک های خیران، 6 میلیارد و 994 میلیون ریال کمک های نقدی و 13میلیارد 419میلیون ریال کمک های غیر نقدی بوده است.
وی افزود: این کمک ها برای ساخت هفت خانه بهداشت و مرکز سلامت، خرید تجهیزات پزشکی، کمک هزینه درمان و داروی بیماران نیازمند و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان نیازمند هزینه شده است.
سارمی با قدردانی از خیران این شهرستان از مردم برای پیوستن به جمع نیکوکاران سلامت دعوت کرد و گفت: کمک به ساخت خوابگاه و همراه سرای بیماران، ایجاد چهار پایگاه اورژانس جاده ای، خرید تجهیزات پزشکی، هزینه درمان بیماران نیازمند، ایجاد ساختمان مجمع خیران و تکمیل سه مرکز جامع سلامت روستایی از مهم ترین نیازهای شهرستان اسفراین است.
شهرستان اسفراین دارای یک بیمارستان دولتی، 2 درمانگاه دولتی و یک درمانگاه خیریه، دو مرکز جامع سلامت و 10 پایگاه سلامت در شهر، یک کلینک ویژه، 67 خانه بهداشت روستایی و 10مرکز جامع سلامت روستایی دارد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد و از زمان تاسیس دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در سال 93 و همزمانی آن با اجرای طرح تحول سلامت، بخش بهداشت و درمان شهرستان اسفراین شاهد تحولات چشمگیری بوده است.
3007/ 6042/ 7189 / خبرنگار: بتول صارمی/ ** تنظیم کننده: ربابه صانعی ** انتشاردهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.