سرهنگ رحمان اسپیدکار جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون ذکر شمار قربانیان سوانح رانندگی اظهار کرد: عابران پیاده، 45 درصد از فوت شدگان این سانحه ها را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین فوتی عابران پیاده در شهرهای بجنورد و شیروان به ثبت رسیده است افزود: بیش از نیمی از آمار فوتی های این حادثه ها نیز مربوط به موتور سیکلت سواران است.
سرهنگ اسپیدکار اظهار کرد: در میان عابران پیاده قربانی حادثه های ترافیکی، متاسفانه افراد پیر و مسن بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: برای تامین ایمنی عابران پیاده و کاهش تلفات سوانح رانندگی، از شهرداری ها درخواست شده است تا نسبت به ارتقای ایمنی گذرگاه های عابر پیاده، اجرای خط کشی و سرعت کاه ها در نقاط مختلف اقدام کنند.

حذف 70 نقطه حادثه خیز در شهرها
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی افزود: در سطح شهرهای استان، 70 نقطه حادثه خیز و پرتصادف شناسایی شده است که البته اکنون تمام این نقاط آشکارسازی و نواقص ایمنی آنان رفع و اصلاح شده است.
وی اظهار کرد: تمام نقاط پرتصادف در محورهای شهری استان با نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی اصلاح شده است.

* سهم 61 درصد خودروهای سورای در تصادفات
وی با بیان اینکه رانندگان خودروهای سواری در وقوع 61 درصد و راکبان موتور سیکلت ها در وقوع 24 درصد از این سانحه ها مقصر شناخته شده اند گفت: در 10 ماهه امسال شمار تصادفات منجر به جرح 11 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیشتر و تصادفات منجر به خسارت نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته است.
سرهنگ اسپیدکار افزود: در این مدت عدم رعایت حق تقدم، علت وقوع 44 درصد از تصادفات بوده و علت وقوع 17 درصد از تصادفات نیز عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو گزارش شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی گفت: در مجموع وقوع سانحه های رانندگی در معابر شهری استان امسال 10 درصد افزایش یافته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.