حسن رضا میر بلوکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا از پوشش کامل ارتباط رادیویی مستقل و دیسپچینگ گاز خبر داد و افزود: با نصب 34 دکل مخابرانی تعداد این دکل ها در استان به 41 عدد در استان رسیده که از این طریق ارتباط کامل ایستگاه ها با واحد مانوتورینگ برقرار شده است و فشار، دما و مصرف گاز به طور همزمان و آنلاین در ایستگاه های تقلیل فشار (CGS) و ایستگاه های سوخت گاز طبیعی( CNG) به واحد مانیتورینگ انتقال داده و پایش می شود.
وی افزود: در آینده ای نزدیک از بستر فوق جهت ایجاد شبکه انتقال اینترنت با پهنای باند حداقل 20 مگابایت در سطح استان و امکان ایجاد سیستم ویدئو کنفرانس در سطح اداره ها استان و سیستم حفاظت کاتدیک آنلاین و سیستم کنترل و تزریق ادارانت ( مواد بودار کننده گاز) با پایش لحظه ای استفاده خواهد شد که در حال حاضر در یکی از ایستگاه های استفاده و آزمایش شده است.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مهم ترین کار مانوتورینگ استفاده در بحران ها است، زمانی که بحرانی همچون زلزله در این استان رخ داد تمامی ارتباطات قطع شده بود اما با این سیستم می توانیم ارتباط برقرار کنیم و بحران را کنترل کنیم.
وی افزود: در زمان پیک سرما همچنین با این سیستم می توانیم مصرف گاز کارخانجات و صنایع را کنترل کنیم چرا که مصارف آنها ثبت و به راحتی موضوع پیگیری می شود تا با افت فشار مواجه نشویم.
میر بلوکی اظهار کرد: برای اجرای مانوتورینگ 24 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده این طرح در تمامی استان های کشور اجرا نشده است.
شرکت گاز استان خراسان شمالی 278 هزار و 771 مشترک دارد، تعداد شهرهای گاز استان 22 شهر و روستاهای گاز دار 683 روستا است.
ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای استان خراسان شمالی 100 درصد و روستاها 90 درصد است.
ضریب نفوذ گاز طبیعی روستایی استان در ابتدای تشکیل دولت یازدهم 49 درصد و درابتدای دولت دوازدهم 81 درصد بود.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.