به گزارش ایرنا حسین علی نیا سه شنبه در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستایی و شهری و اداره برق شیروان گفت: هم اکنون مردم 134 روستای شهرستان شیروان تحت پوشش شبکه آب شرب روستایی هستند.
وی با بیان اینکه اکثر پیمانکاران شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی شیروان بومی هستند گفت: در حوزه تامین آب شرب و عبور از بحران های احتمالی، مشارکت مردم و اگاه سازی در صرفه جویی باید به جد انجام گیرد.
فرماندار شیروان هم با بیان اینکه امسال میزان‌بارندگی در شیروان نسیت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است اظهار کرد: با توجه به منابع اعتباری محدود ، مدیران کل از اعتبارات ملی کمک حال شهرستان باشند.
امین رضا مرآتی اظهار کرد: سد باروزی شیروان 28 درصد آب ذخیره دارد که بنابر احتیاج سازه سد به این میزان آب ذخیره، نمی توان خروجی داشت و این یعنی زنگ خطر برای شیروان، که امیدواریم با صرفه جویی و مدیریت منابع آب از بحران ها عبور کنیم.
وی با بیان اینکه ذخیره آب چشمه ها در این شهرستان بشدت کاهش یافته است گفت: 25 درصد آب رودخانه ها کاهش یافته است.
مراتی افزود: در سد باروز 12.6 میلیون‌متر مکعب اب داریم که پیش بینی بر این است از این میزان 8 میلیون رسوب است و 4.6 میلیون متر مکعب آب پشت سد باروز ذخیره آب داریم.
نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به اینکه از زمان افتتاح سد باروز تاکنون نهایتا 25 میلیون مترمکعب توانستیم آب ذخیره کنیم گفت: در سال گذشته از مجموع آب ذخیره شده سد بارزو ، 12 میلیون و 500 هزار متر مکعب برای مصرف کشاورزی ،4.6 میلیون متر مکعب و یک میلیون متر مکعب جهت مصرف صنعتی استفاده شده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.