مهری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سرعت تندباد در گیفان را 50 کیلومتر، آشخانه 43 و منطقه رباط در غرب این استان را هم 40 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.
وی اظهار کرد: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر حاکم شدن مرکز کم فشاری از جمعه تا روز شنبه بر دریای خزر است که سبب تقویت جریانات گرم و خشک می شود، از این رو افزایش نسبی دما و وزش باد برای این استان تا شنبه پیش بینی می شود.
وی افزود: برای روز شنبه هم چنین بتدریج ابر و بارش پراکنده باران و برف و همچنین برای روز یکشنبه نیز قسمتی ابری و همراه با وزش باد و شروع پراکنده باران و برف و مه صبحگاهی در ارتفاعات پیش بینی شده است.
به گفته رئیس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی بارندگی پاییز امسال 54 درصد در مقایسه با دوره آماری بلندمدت کاهش داشته است.
هاشمی اظهار کرد: میانگین بارندگی خراسان شمالی در پاییز پارسال 33 درصد بود که این میزان در پاییز امسال 24.6 درصد ثبت شده است.
رئیس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میانگین بارندگی در پاییز 96 در بجنورد 26.2 درصد، اسفراین 10.4 درصد، آشخانه 33 درصد، جاجرم 11.9 درصد، شیروان 23 درصد، فاروج 16.5 درصد و راز 51.3 درصد بوده است.
در سال جاری این استان 28 هزار کیلومتر مربعی شمال شرق کشور در زمره 3 استان اول از لحاظ خشکسالی شدید تا بسیار شدید قرار گرفته است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 344 هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.