محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: اکنون فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صندوق کارآفرینی امید، تعاون روستایی و ثبت اسناد و املاک از جمله نهادها و دستگاه هایی اجرایی هستند که در این شهرستان مرزی مستقر نشده اند.
وی تاکید کرد: دستگاه های مزبور از جمله نهادهای اولویت دار برای ایجاد اداره شهرستانی هستند و بیشترین مراجعه کنندگان را دارند.
فرماندار شهرستان راز و جرگلان افزود: در آخرین اقدام، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره محیط زیست در شهرستان راز و جرگلان مستقر شده و هنوز پنج نهاد در این شهرستان ایجاد نشده است.
زارعی با گلایه از اینکه اداره شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز در راز و جرگلان تشکیل نشده است گفت: اکنون این اداره در تمام شهرستان های استان حتی آنان که کمتر از راز و جرگلان جمعیت دارند، مستقر شده است اما مردم این شهرستان هنوز از داشتن اداره محروم هستند.

* 93 درصد از جمعیت در روستاها
فرماندار شهرستان راز و جرگلان با اشاره به اینکه 93 درصد از جمعیت شهرستان راز و جرگلان در روستاها ساکن هستند گفت: یکی از نیازهای اساسی و اولویت دار این شهرستان رسیدگی به مراجعات روستاییان است اما بنیاد مسکن هنوز در این شهرستان مستقر نشده است.
وی گفت: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان برای استقرار اداره شهرستان دارد اما در تامین مکان و نیروی انسانی با مشکل روبه رو است.
فرماندار شهرستان راز و جرگلان گفت: این شهرستان بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد که چهارمین شهر پرجمعیت خراسان شمالی محسوب می شود.
شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.