محمدعلی عباس زاده وحید یکشنبه در گفت و گو با ایرنا جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیش از ١١٠ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون 13 هزار و ٧٠٠ بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال تعداد بیمه شده ها سه درصد افزایش یابد افزود: تا پایان سال بیمه شده های استان به 115 هزار نفر می رسد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این استان در ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی از کشور 4 درصد عقب است.
عباس زاده وحید ضریب پوشش بیمه این این استان را 38 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری در این شاخص 42 درصد است.
وی اظهار کرد: بخش صنعت در این استان نسبت به حوزه دامپروری و کشاورزی کمتر است به همین دلیل ضریب پوشش بیمه ای استان نیز نسبت به میانگین کشوری عقب است.
وی پایین بودن درآمد مردم این استان، کمبود سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان و فرار بیمه ای را از دیگر علت های کاهش پوشش بیمه ای در خراسان شمالی عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ضمن هشدار توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار به این اداره کل گفت: تامین اجتماعی استان یک هزار میلیارد ریال طلب دارد.
عباس زاده وحید با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت سه سال ایجاد شده است اظهار کرد: مطالبه تامین اجتماعی این استان از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی در سال جاری 15 درصد رشد داشته است.
وی قرار دادن تکالیف بیمه ای در ردیف های آخر اولویت های کاری و رعایت نکردن موارد قانونی و اخلاقی نسبت به کارگران را ازجمله علل بی توجهی برخی کارفرمایان نسبت به قوانین تامین اجتماعی عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: در حالی که امروزه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان تامین اجتماعی همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها دارد.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده : سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.