به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی سه شنبه در نشست هم اندیشی طرح توسعه شهرستان راز و جرگلان اظهار کرد: این شهرستان به عنوان تعاون شهر در سطح کشور انتخاب شده و قرار است توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان با رویکرد توسعه فعالیت های تعاونی ها محقق شود.
وی افزود: تعاونی ها محور توسعه این شهرستان قرار گرفته اند اما به این معنا نیست که دستگاه های اجرایی از سایر بخش ها و انجام سایر اقدامات برای توسعه غفلت کنند.
وی اظهار کرد: تعاونی محور بودن توسعه این شهرستان نباید خدشه ای در انجام سایر کارها وارد کند.
استاندار خراسان شمالی گفت: نیاز است تا تعاونی ها در شهرستان راز و جرگلان تقویت شوند و بر اساس تفاهم نامه برای توسعه این شهرستان، زمینه های نوغانداری، صنعت اسب، تولید شیر و توسعه کشت گیاهان دارویی در برنامه قرار دارد البته تکمیل زنجیره تولید فرش دستباف و تولید پشتی ترکمن نیز می تواند در برنامه های تعاونی ها قرار گیرد.
وی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات، ایجاد واحدهای فراوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی را ضروری عنوان کرد و افزود: تا زمانی که واحدهای فراوری ایجاد نشود، سطح درآمد مردم بالا نمی رود بنابراین باید با تکمیل زنجیره تولید، ایجاد واحدهای فراوری و جلوگیری از خام فروشی محصولات، ارزش افزوده بیشتری نصیب مردم استان کنیم.
صالحی بر صادرات محور بودن تولیدات تاکید کرد و گفت: تعاونی های ما تلاش کنند با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و کاهش هزینه های تمام شده، کالای با کیفت و با قیمت مناسب عرضه کنند.
استاندار خراسان شمالی افزود: بر این اساس است که تولیدات، قابلیت رقابت در بازار را پیدا می کند.
وی تصریح کرد: بازاریابی و بازارسازی برای فروش و عرضه محصولات تولیدی تعاونی ها مهم ترین موضوع است وباید در کنار تبلیغات، کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد و قدرت رقابت نیز افزایش پیدا کند.
وی تولید محصول صادرات محور را از مصداق های تولید مبتنی بر اساس اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تداوم و بقا در بازار با رویکرد صادرات محور و ارتقای کیفیت ها میسرمی شود.
وی بر توانمندسازی مردم نیز تاکید کرد و افزود: با تشکیل تعاونی های آموزش و یا با استفاده از توان دستگاه های اجرایی باید آموزش های لازم به مردم راز و جرگلان داده شود.
شهرستان 70 هزار نفری رازو جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.