علی زاهدی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طی 9 ماهه امسال سه هزار 365 واقعه فوت در استان ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 250 واقعه بوده است.
وی اضافه کرد: از مجموع تعداد واقعه به ثبت رسیده در 9 ماهه امسال، سه هزار و 231 واقعه با فاصله کمتر از یکسال از زمان وقوع آن به ثبت رسیده است.
زاهدی نیا با بیان اینکه از کل وفات ثبت شده، یک هزار و 860 واقعه فوت مربوط به مردان و یک هزار و 505 واقعه فوت مربوط به زنان می شود گفت: نسبت جنسی حاصل از ثبت فوت طی بازه زمانی 9 ماهه امسال 124 است یعنی به ازای هر 100 واقعه فوت زنان در استان 124 واقعه فوت مردان به ثبت می رسد.
وی با ذکر اینکه از کل وفات ثبت شده در 9 ماهه نخست یک هزار و 798 واقعه شهری و یک هزار و 567 مورد روستایی است افزود: نرخ خام ثبت فوت در استان 8.4 در هزار است یعنی به ازای هر یک هزار نفر به طور تقریبی پنج واقعه در ادارات تابعه ثبت احوال به ثبت رسیده است.
زاهدی نیا در ادامه اظهارکرد: بیماری های قلبی و عروقی فراوانی یک هزار و 188 واقعه فوت و سهم 35.3 درصد، نخستین عامل مرگ و میر در فوت های ثبت شده در خراسان شمالی است.
وی ادامه داد: پس از بیماری های قلبی و عروقی علل فوت بیماری های دستگاه تنفسی با سهم 5.11 درصد، سرطان ها و تومورها با سهم 9.10 درصد، حوادث غیر عمدی 1.9 درصد، به ترتیب به عنوان شایع ترین علت فوت ثبت شده اذعان می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:۶۰ درصد جمعیت بالای 18 سال این استان 863 هزار نفری دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
سیداحمد هاشمی یکشنبه در نشست خبری کمپین پیشگیری از چاقی اظهار کرد: از مجموع افراد دچار اضافه وزن و چاق 22.7 درصد در سن 45 تا 60 سال قرار دارند.
وی با بیان اینکه مصرف بیش از حد کالری انسان را به سمت چاقی می برد افزود: مصرف بیش از مواد قندی و شیرین باعث افزایش فشار خون و اضافه وزن می شود که هر دو از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.
خراسان شمالی براساس آمار سال1395 ،863 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.