علی اکبر طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارسال 64 طرح از شهرستان ها به دبیرخانه مشاغل خانگی افزود: از بجنورد 28 طرح، شیروان 23 طرح، فاروج 10 طرح، مانه وسملقان 2 طرح و از شهرستان جاجرم یک طرح به دبیرخانه ارسال شده است.
وی اظهار کرد: برنامه نویسی رایانه ای، گرافیک رایانه ای، تهیه ملزومات گریم چهره، مترجمی کتاب و مقاله، تدوینگری و تصویر رایانه ای، تدوینگری فیلم و تدوینگری متن از جمله رشته های مشاغل خانگی به شمار می روند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش، نقاشی، (هنرهای تجسمی)، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی محصولات چاپی غیر کتاب، روزنامه نگاری و خبرنگاری، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی، صفحه آرایی، طراحی و دوخت لباس، نویسندگی و تالیف کتاب، تجهیز استودیو فیلم و نقد و یادداشت نویسی کتاب از دیگر رشته های این طرح است.
وی، شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضاء خانوار را از اهداف اجرای مشاغل خانگی عنوان کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده و ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و تشکل های خوشه ای، اتحادیه ها، تعاونی ها و صنوف را از دیگر مزایای ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.