به گزارش ایرنا، غلامحسین ساقی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تعهد داشته است تا بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، در اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر همکاری داشته باشد و معادل آنچه وزارت نیرو برای این پروژه اعتبار تخصیص می دهد، اعتبار اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، 50 درصد از هزینه های ایجاد زیر ساخت های مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی و 50 درصد توسط وزارت نیرو تامین می شود اما سهم وزارت راه و شهرسازی در این زمینه در این استان محقق نشده است.
وی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاضلاب مسکن مهر، سال گذشته حدود١١٠ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نیرو جذب شد و انتظار این بود وزارت راه و شهرسازی نیز به همین میزان، در ایجاد زیر ساخت ها در مسکن مهر کمک کند اما این امر محقق نشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: سهم وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد زیرساخت های مسکن مهر در استان های دیگر محقق شده اما در خراسان شمالی تاکنون کمکی از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای سیستم فاضلاب به دست نرسیده است.
وی گفت این در حالی است که استاندار نیز در نشست شورای مسکن بر تحقق این تعهدات تاکید کرد.

* رشد 260 درصدی اعتبار فاضلاب در لایحه بودجه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارت فاضلاب این استان در لایحه بودجه بیش از 260 درصد رشد دارد.
وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 97، بیش از 129 میلیارد ریال برای طرح های فاضلاب شهرهای بجنورد، شیروان و آشخانه پیش بینی شده است.
ساقی افزود: در لایحه بودجه سال ۹۷ برای طرح فاضلاب شیروان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، برای طرح فاضلاب بجنورد ۶۵ میلیارد ریال اعتبار و برای طرح فاضلاب شهر آشخانه ۱۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

* حفر و تجهیز 16 چاه جدید
ساقی در بخش دیگر درباره وضعیت تامین آب در شهرهای استان خاطرنشان کرد: تابستان امسال در هیچ نقطه از شهر مشکل کمبود آب مشاهده نشد اما باتوجه به کاهش شدید بارندگی ها، تابستان سال آتی تابستان سختی خواهد بود.
وی تصریح کرد: برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان استان تابستان سال آتی 16 چاه جدید به بهره برداری رسیده و آب آن وارد مدار می شود.

* کمبود بارندگی ها
ساقی با اشاره به کاهش 80 درصدی میزان باندگی ها طی 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه دراز مدت در استان گفت: اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز 80 درصد از مشترکان این شرکت از سدها تامین می شود و این به معنای وابستگی زیاد تامین آب مورد نیاز به بارندگی ها است.
وی تصریح کرد: آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در شیروان، بجنورد و اسفراین از سدها تامین می شود و وضعیت آب سدها وابستگی زیادی به میزان بارندگی ها دارد.
وی تصریح کرد: در این باره استفاده از منابع آبی چاه ها در دستور کار است تا منابع پایدار آب تامین شود.

* نبود همکاری برخی نهادها
ساقی از نبود همکاری برخی اداره ها و دستگاه ها برای اجرای طرح های فاضلاب در این استان گفت: خوشبختانه مردم همکاری و تعامل خوبی دارند اما این هم افزایی در برخی نهادها وجود ندارد و کمتر مشاهده می شود.
وی افزود: نبود همکاری ها بعضا سبب می شود تا کارها تعطیل شود.
52 درصد از جمعیت 863هزار نفری خراسان شمالی در شهرها ساکن هستند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.