دکتر محمد فرامرز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آموزش 68 معیشت خانگی با استفاده از توسعه صنعت قالی بافی و چرخه تولید نخ از پشم در روستای سرداب و راه اندازی 40 معیشت خانگی با استفاده از توسعه صنعت قالی بافی و چرخه تولید نخ ابریشمی از نوغان در روستای قتلیش از جمله این اقدامات در این پروژه بین المللی است.
وی گفت: همچنین آموزش و راه اندازی 25 معیشت خانگی با استفاده از توسعه صنعت نساجی در روستای تفتازان و آموزش و راه اندازی 100 معیشت خانگی پته دوزی در روستا های بربرقلعه، تازه قلعه و قلهک از دیگر اقدامات معیشت خانگی در روستاهای پایلوت منارید است.
فرامرز با اشاره به کارگاه های آموزشی و ترویجی در این راستا افزود: برگزاری 40 هزار نفر ساعت کارگاه ظرفیت سازی و کارگاه آموزشی- معیشتی با توجه به اولویت های روستاهای پایلوت از جمله اقدامات انجام شده برای این طرح بوده است.
معاون آبخیزداری و مسئول پی گیری پروژه بین المللی منارید در خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد، شیروان و مانه و سملقان شهرستان های پایلوت پروژه بین المللی منارید در این استان هستند گفت: همچنین روستاهای هدف در این طرح شامل قتلیش علیا، قتلیش سفلی، سرداب، قلهک(علیا و سفلی)، تفتازان، بربر قلعه، تازه قلعه، یالانچی و ارناوه است.
طرح بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می شود.
خراسان شمالی افزون بر دو میلیون و 33هزار هکتار عرصه طبیعی دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.