مجید پورعیسی دوشنبه در گفت و پو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش زیادی از هزینه ها صرف اجاره بها می شود اظهار کرد: بیش از یک دهه از تاسیس خراسان شمالی گذشته است اما هنوز بسیاری از ادارات خانه به دوش هستند و در مستاجری به سر می برند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 14 دستگاه ستادی و 94 دستگاه در شهرستان ها در ساختمان های استیجاری شکل گرفته اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین ادارات شهرستانی مستاجر در بجنورد هستند گفت: با تاسیس استان، ادارات کل در ساختمان های شهرستانی ادارات بجنورد مستقر شدند و ادارات شهرستانی به مستاجری رفتند.
پورعیسی گفت: در این مدت برخی ادارات کل نسبت به ساخت ساختمان اقدام کرده و ساختمان اداره شهرستان بجنورد را تحویل دادند اما شماری نیز هنوز در ساختمان شهرستانی مستقر هستند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که رویکرد این بود که در چند سال پس از استقرار ادارات کل در ساختمان های شهرستان، این ساختمان ها به ادارات شهرستانی تحویل داده شود.
وی گفت: در تلاش هستیم تا با کمک استانداری، اعتبار از منابع ملی تامین و برای ساخت ساختمان دستگاه های اجرایی دولتی اقدام شود.
وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار، تا 2 سال آتی تمام دستگاه های اداری مستاجر از مستاجری خارج می شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: بیش از یکهزار و 360 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ساختمان دستگاه های اجرایی نیاز است.
استان خراسان شمالی که سال 94 به عنوان استان تازه تاسیس در نقشه جغرافیایی کشور ثبت شد، بیش از 863 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.