به گزارش ایرنا مهرداد ابراهیمی در چهارمین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهارکرد: باید دستگاه های اجرایی و نهادها از تمام ظرفیت ها برای ریشه کنی بی سوادی استفاده کنند.
وی یکی از شاخص های اصلی معیارسنجش توسعه یافتگی در دنیا میزان باسودای و پس از آن تعداد افراد دانشگاهی و دانشگاه ها است که بعد از انقلاب توانستیم این موارد و به تناسب آن تعداد مقالات علمی را افزایش دهیم اما این مقدار کافی نیست.
ابراهیمی گفت: وی افزود: یکی از معضلات ما در حوزه سیاسی در زمان انتخابات همان مساله بی سوادی عده ای از مردم است که موجب ایجاد برخی مشکلات هم می شود.
ابراهیمی با ذکر اینکه برخی از افراد اصرار بر بی سوادی دارند اظهار کرد: باید این مساله را در جامعه حل کنیم و در توانمند سازی افراد به نقطه ای برسیم که دیگر نهادی مانند کمیته امداد یا نهضت سواد آموزی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم در هشت شهرستان هشت روستای بیکار را رونمایی کنیم تا بتوانیم اسباب توسعه و توانمندی خراسان شمالی را فراهم کنیم.
ابراهیمی گفت: بی سوادی تهدیدی جهانی و ملی است، ریشه بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بی سوادی است که می تواند فقر فرهنگی و اجتماعی و ... به همراه داشته باشد.
وی بیان کرد: باید آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی اجازه ندهند که کودک واجد تحصیل باز مانده از تحصیل شود و بتواند در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه خود مشارکت کند.
ابراهیمی تاکید کرد: باید مساله سوادآموزی و سواد پایه ای ما از طریق ارائه شیوه های مختلف تداوم داشته باشد، باید در این امر تمرین و تکرار وجود داشته باشد، برای مثال در کشور حدود 2 ملیون معتاد وجود دارد و 700 هزارنفر بازپروری می شوند اما باز هم افراد معتاد داریم، باید این افراد را صیانت کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: باید نهضت سوادی آموزی در خراسان شمالی به سمت توانمندسازی گام بردارد.
وی افزود: پنل های خورشیدی نیز به جمعیت عشایر استان تحویل می شود تا آنها هم بتوانند چراغی در چادرها داشته باشند و بهانه نداشتن لامپ برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.