به گزارش ایرنا سردار محمد درخشان شنبه در مجمع عمومی هیات جودو و کوراش خراسان شمالی اظهارکرد: 80 درصد از روسای فدراسیون کشورهای اروپایی آرزودارند که استانی مانند خراسان شمالی داشته باشند تا زمانی که وارد سالن می شوند با تعداد زیادی جودوکار در حال تمرین مواجه شوند، به علت اینکه در اروپا چنین شرایطی فراهم نیست.
وی افزود: وجود وحدت رویه در میان هیات جودو و کوراش خراسان شمالی یکی از عوامل و رموز موفقیت این هیات ورزشی است، خراسان شمالی توانسته بسیاری از ماموریت ها و خواسته های ما را اجرا کرده و پیگیر مسائل باشد و این کارش را سخت تر کرده و باید خودش را قوی تر کند.
درخشان گفت: با توجه به این شرایط، خراسان شمالی باید ورزشکاران بیشتری را در این رشته ورزشی جذب کند و در این زمینه سرمایه گذاری و ساختار خود را گسترش دهند.
وی افزود: فدراسیون در نظر دارد که خراسان شمالی را از جنبه های مختلف تقویت کند و از اداره کل ورزش و جوانان در استان هم انتظار می رود که این هیات را از جنبه های مختلف حمایت کند.
درخشان در ادامه به ارتقاء نیروی انسانی در زمینه مربیگری و داوری هم تاکید کرد و گفت: ارتقاء این موارد در بسیاری از کشورها موجب رشد و پیشرفت آنها است، باید ما هم به این مساله توجه کنیم.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری و تمرکز اصلی فدراسیون در رشته های کوراش و جودو در خراسان شمالی است و سال آینده از طرف فدراسیون جهانی جودو گروهی با نام تور آموزشی جودو برای تهیه فیلمی با محوریت معرفی این استان به عنوان مهد این رشته ورزشی حضور خواهند یافت.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی دارای 23هزار ورزشکار بیمه ای با 43 هیات ورزشی می باشد که سرانه فضای ورزشی در این استان کمتر از 34 سانتی متر مربع است.
این استان مهد کشتی باچوخه است که این کشتی شباهت زیادی با فنون رشته جودو دارد و به همین دلیل تاکنون جودوکاران زیادی از این استان در سطح ملی درخشیده اند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.