محمد سویدانلویی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این جلسه که به منظور بررسی و تصمیم گیری در خصوص پروژه های عمرانی قابل واگذاری صورت گرفت، پروژه های کمپینگ گردشگری آل یاسین، اردوگاه گردشگری فیروزه و مجتمع خدمات بهداشتی میدان کوهنورد مورد بررسی و تصمیم لازم قرار گرفت.
وی گفت: مقرر شد با دعوت از کارشناس رسمی دادگستری جهت برآورد قیمت و واگذاری کمپینگ گردشگری آل یاسین فاروج اقدام لازم صورت پذیرد و مراحل بعدی واگذاری طبق قوانین و ضوابط انجام شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی درباره اردوگاه گردشگری فیروزه افزود: بهره بردار پروژه از طریق فراخوان مشخص خواهد شد و نیز معاونت گردشگری و سرمایه گذاری نسبت به تهیه طرح تکمیلی اقدام خواهد کرد.
وی افزود: براین اساس نگهداری و بهره برداری عرصه مجتمع خدمات بهداشتی کوهنورد شیروان نیز به خود شهرداری شیروان واگذار شد.
استان 28 هزار کیلومترمربعی خراسان شمالی با یکهزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده که 568 اثر آن به ثبت ملی رسیده، یکی از قطب های مهم گردشگری کشور است اما؛ این ظرفیت ها همچنان مغفول مانده است.
ظرفیت های ناشناخته گردشگری خراسان شمالی
دست اندرکاران و کارشناسان فرهنگی خراسان شمالی معتقدند: این استان به دلیل قرار گرفتن در حدفاصل دو قطب سیاحتی استان های شمالی و زیارتی مشهد مقدس و همچنین داشتن مواهب طبیعی جنگل، رودخانه، آبشار، پارک های حفاظت شده و حتی کویر ظرفیت بالقوه ای برای توسعه گردشگری دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در سفر سال 91 به خراسان شمالی یکی از ظرفیت های بزرگ این استان برای ایجاد اشتغال و توسعه را گردشگری عنوان کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.