عباس اهرابی شنبه در گفت و گو با ایرنا با طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی باهدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری ذکرد.
وی با اشاره به جایگاه حساس روستا و روستاییان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، ارائه تسهیلات برای ساخت و بهسازی مسکن روستایی را از اولویت‌های مهم این نهاد اعلام کرد و افزود: برای هر واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده به‌طور میانگین بیش از 200 میلیون ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل، منابع داخلی کمیته امداد خراسان شمالی و آورده مددجویان صرف شده است.
وی در ادامه به پیامدهای منفی عدم توجه به روستاها، نظیر مهاجرت بی‌رویه و رشد حاشیه‌نشینی و درنتیجه افزایش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال 96، ساخت مسکن مناسب و مقاوم‌سازی خانه‌ها در مناطقی از خراسان شمالی که بیشتر در معرض سوانح طبیعی نظیر زلزله و سیل هستند در دستور کار قرارگرفته و این روند تسریع خواهد شد.
اهرابی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات باید درمجموع دو هزار و 700 مسکن روستایی مددجویان در این استان نوسازی و مقاوم‌سازی شود، خواستار هماهنگی بیشتر بانک‌ها و بنیاد مسکن برای پیشبرد سریع‌تر این طرح شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تأکید کرد: نباید در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، سخت‌گیری تضمین بانکی و یا هزینه‌های اضافی به مددجویان روستایی این استان تحمیل شود.
وی بابیان اینکه کمیته امداد خراسان شمالی خدمات نوینی در بهبود شرایط زندگی در روستاها دارد، تأکید کرد: برخورداری تمامی خانوارهای تحت حمایت این نهاد از بیمه حوادث واحدهای مسکونی و همچنین توسعه اشتغال روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی شغل‌های متناسب با عرصه‌های طبیعی روستاهای خراسان شمالی و همچنین پیشگیری از مهاجرت ازجمله خدماتی است که هم اکنون ارایه می شود.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.