به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد علی سالاری در نشست ستاد گرامیداشت 9 دی ماه اظهارکرد: ساعت 8:30 دقیقه صبح ، 9 دی ماه در میدان شهید مرکز خراسان شمالی تجمع کرده و سپس به سمت مسجد انقلاب حرکت می کنیم و مراسم محوری با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری صورت خواهد گرفت.
و در ادامه گفت: عده ای که معلوم الحال هستند و وابستگی آنها بی واسطه یا با واسطه به سرویس های جاسوسی مشخص است، تلاش می کنند که فتنه سال 88 فراموش شود.
وی ادامه داد: جفایی که به جریانات سال 88 صورت می گیرد، این است که فتنه را مساله ای سیاسی مطرح می کنند در حالیکه این جریانات در نظام به هیچ عنوان زمینه ساز و عامل اصلی نبودند.
حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: تقلب و انتخابات در جریانات سال 88، بهانه بود و دشمنان اصل نظام را نشانه گرفته بودند.
وی گفت: در فتنه پنج دسته افراد داریم،یک گروه در خط ولایت ماندند،گروهی شبهه داشتند، یک گروه ساکتین بودند،گروهی فریب خوردگان و یک گروه هم خود فتنه گران بودند، جریانات رسمی نظام به هیچ عنوان فتنه گر نبودند و قضایای سال 88 و نهم دی ماه برخاسته از خرد جمعی ملت و همه جریانات سیاسی در دل نظام بود.
وی با بیان اینکه نهم دی ماه متعلق به یک جریان خاص نیست بلکه متعلق به نظام و جریانات سیاسی در این نظام است اضافه کرد: امروز وظیفه ما مطالعه عوامل، ریشه ها و پیامدهای فتنه سال 88 است.
حجت الاسلام سالاری اظهارکرد: مشکلات اقتصادی موجود در کشور مربوط به فتنه سال 88 است، برخی از افرادی که در فتنه سال 88 نتوانستند به اهداف خود برسند، نامه ای به امریکا نوشته و درخواست تحریم ایران را کردند، تحریم هایی که کمرشکن بود و دولت روحانی چقدر تلاش کرد تا بی اعتمادی به تحریم ها را ایجاد کند، چرا باید وقت نظام برای بحث تحریم گرفته شود؟ چرا باید امروز رکود اقتصادی و تورم داشته باشیم؟اینها همه نتیجه فتنه سال 88 بود.
وی افزود: انتخابات سال 88 که می توانست نقطه پرش و شروع مجدد برای حرکتی نو و حضور قدرتمندانه جدیدی برای ایران در عرصه بین الملل باشد، به یک نقطه ضعف برای ایران تبدیل شد.
حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: امروز فتنه خطرناک تری در حال شکل گیری است، دانشجویان امروز ما در سال 88 دانش آموز بودند، باید قضایای سال 88 به این نسل انتقال پیدا کند، عده ای دارند کار هایی انجام می دهند که مقدمه فتنه ای خطرناک تر از فتنه سال 88 است و شواهد آن بسیار آشکار است.
وی گفت: فضای مجازی امروز بیداد می کند، چرا در حوزه فضای مجازی دستگاه های زیربط کاری انجام نمی دهند؟ ما حکم شرعی داریم که تهیه، نشر و مطالعه کتب ضاله حرام است، آیا کانال و گروهی که نشر افکار ضاله می کنند حرام نیست؟ از نظر شرعی حرام است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: کانال هایی در فضای مجازی وجود دارد که امنیت نظام را زیر سوال برده است،
وی اظهارکرد: از نظر شرعی بر مسئولان این حوزه لازم و واجب است که در این راستا اقدام کنند، باید قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نیز ورود پیدا کنند، بحث فیلتر تلگرام را ما نمی خواهیم اما لازم نیست که هر کانال تلگرام در اختیار هر کسی قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: عده ای در نظام در این زمینه کوتاهی می کنند، باید از این غفلت و چشم پوشی دست بردارند و فضای مجازی را مدیریت کنند.
حجت الاسلام سالاری از دیگر برنامه های ستاد یوم الله 9 دی ماه در مرکز استان به صدور بیانیه و اعلام مواضع به مناسبت مقابله با فتنه و جنگ نرم، دیدار مسئولان با نماینده ولی فقیه دراستان، برگزاری دعای ندبه در محل امامزاده سید عباس(ع)، تشکیل ستاد یوم الله 9 دی ماه اشاره کرد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.