هادی اسعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشست هماهنگی بیمه که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ستاد صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد مقرر شد تا استانداری بخشی از هزینه های حق بیمه تاکداران را تقبل کند.
وی افزود: استانداری تامین 20 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت حق بیمه تاکداران استان را تقبل کرده است و بر این اساس تلاش داریم تا تمام تاکستان های استان زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.
وی گفت: اکنون تنها 2 هزار هکتار از 18 هزار تاکستان استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.
اسعدی، پیگیری وضعیت بیمه فراگیر انگور با پرداخت حق بیمه سهم کشاورز توسط استانداری را از مهم ترین موارد مطرح شده در نشست مزبور عنوان کرد و افزود: اکنون سهم تاکداران استان در بیمه پایه محصول انگور به ازای هر هکتار 940 هزار ریال است و در بیمه تکمیلی نیز به ازای هر هکتار 2 میلیون و 410 هزار ریال از این باغداران دریافت می شود.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت های استانداری، به تاکداران کمک می شود تا بخشی از هزینه های حق بیمه در بیمه تکمیلی پرداخت شود.
وی، پیگیری برای پرداخت خسارت های گندم و جو بیمه گذاران استان مربوط به سال زراعی 95 -96 از دیگر موارد طرح شده در نشست مزبور عنوان کرد و گفت: در این نشست با کمک به تامین درصدی از خسارت گندم دیم مناطق خاصی از استان موافقت شد همچنین افزایش سطح بیمه به خصوص بیمه پایه مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به عدم استقبال کشاورزان از بیمه محصولات خود گفت: اکنون آنچه در بیمه کشاورزی جاری وساری است، بیمه هزینه های تولید است و درآمد کشاورز زیر پوشش قرار نمی گیرد و بر این اساس خیلی از کشاورزان از مبالغ غرامت دریافتی گله مند هستند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.