علی اصغر بدیعی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وجود ناوگان جدید چه در بخش بار و چه در بخش مسافر در این استان یک ظرفیت خوب در حمل و نقل عمومی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان باری در این استان 12.5 سال است در حالی که ناوگان باری در سطح کشور به طور میانین 17.5 سال عمر دارند.
وی افزود: وانت بارها در این استان به طور متوسط 6.2 سال عمر دارند اما در سطح کشور این رقم 8.1 سال به ثبت رسیده است.
وی گفت: اتوبوس های حمل و نقل عمومی نیز در این استان 9.6 سال عمر دارند که در سطح کشور این رقم 10.2 سال گزارش شده است.
بدیعی مقدم اظهار کرد: عمر مینی بوس های استان نیز به طور متوسط 18.6 سال است و متوسط کشوری 24.4 سال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ناوگان سواری کرایه عمومی نیز در این استان ناوگان جوانی هستند به طوری که به طور متوسط 7.4 سال سن دارند و در سطح کشور نیز این ناوگان به طور متوسط 9.1 سال عمر دارند.

*صدور 919 فقره پروانه عبور ترافیکی در خراسان شمالی
بدیعی مقدم گفت: در هشت ماهه امسال 919 فقره پروانه عبور ترافیکی برای رانندگان ناوگان باری در این استان صادر شده است.
وی اظهار داشت: صدور پروانه ترافیکی در استان طی هشت ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.
وی افزود: رانندگان ناوگان باری با طول، ارتفاع، عرض و تناژ بالا مکلف هستند برای تردد در محورهای سطح کشور پروانه ترافیکی دریافت کنند.
بدیعی مقدم تصریح کرد: ناوگان باری با طول بیش از 16.5 متر، ارتفاع بیش از 4.5 متر، عرض بیش از دو متر و 60 سانتی متر و تناژ بیش از 44 تن بدون داشتن پروانه ترافیکی حق تردد در جاده ها را ندارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرعت مجاز، ساعت مجاز و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان های باری قید می شود و راننده مکلف به رعایت آن است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.