عبدالله یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای هفت هزار هکتار اراضی آبی که تحت پوشش قرار گیرد اختصاص یافته است.
وی افزود: این تسهیلات برای اجرای طرح های آبیاری نوین از جمله قطره ای، کم فشار، بارانی و انتقال آب با لوله در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سامانه های قطره ای برای هر یک هکتار اراضی آبی تا 100 میلیون ریال به صورت بلاعوض به کشاورزان کمک می شود.
یوسفی اظهار کرد: در سامانه های آبیاری بارانی نیز بسته به نوع سیستم از 65 تا 85 میلیون ریال به ازای هر یک هکتار، در سامانه کم فشار نیز تا 45 میلیون ریال در هر هکتار تسهیلات بلاعوض داده می شود.
وی از تمامی کشاورزان که دارای منابع آبی هستند خواست تا از این فرصت استفاده کنند و سامانه آبیاری نوین به منظور اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و صرفه جویی آب استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خرده مالکان بخش کشاورزی نیز خواست تا با تجمیع اراضی از این تسهیلات بلاعوض
بهره مند شوند و افزود: برای این منظور به مدیریت های جهاد کشاورزی مراجعه داشته باشند.
یوسفی اظهار کرد: تا پایان سال 95، از 50 هزار اراضی مستعد اجرای طرح های آبیاری نوین 29 هزار هکتار طرح اجرا شده بود که معادل 58 درصد اراضی مستعد است.
وی گفت: با احتساب هفت هزار هکتاری که برای سال جاری در نظر گرفته شده است و همچنین اتمام طرح های باقی مانده از سال گذشته اراضی زیر پوشش آبیاری نوین به 70 درصد خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در روش هایی که منجر به استقرار سامانه های آبیاری بارانی می شود راندمان آبیاری از 42 درصد به 75 درصد افزایش پیدا می کند افزود: در سامانه های قطره ای تا 90 درصد راندمان انتقال آب افزایش پیدا می کند.
50 هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی مستعد اجرای طرح آبیاری نوین است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.