سیدعلی مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای نصب این تعداد دستگاه خودپرداز 28 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند در خراسان شمالی در چهار سال اخیر از سه گیگ به چهل گیگ افزایش یافته و رشد 13.2 برابری داشته است اضافه کرد: در بخش زیرساختی در زمینه های مختلف مانند اینترنت روستایی، پهنای باند، تعداد سایت هاو در بخش پوشش ها اقدمات بسیاری انجام شده است و سال گذشته خراسان شمالی در رشد شاخص فناوری اطلاعات جزء 10 استان اول در سطح کشور بود اما هنوز با میانگین کشوری فاصله دارد و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی دراین راستا محدود است و به صورت دوره ای تخصیص می یابد، باید بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری در این زمینه کرد تا شاهد رشد و توسعه بهتری در این شاخص باشیم.

*حدود747 روستا در سطح خراسان شمالی دارای تلفن ثابت هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: حدود747 روستا معادل 90 درصد در سطح استان دارای تلفن ثابت خانگی هستند.
وی اضافه کرد: در مجموع 409 روستا معادل 50 درصد نیز در سطح استان دارای پوشش تلفن همراه هستند که از این تعداد 359 روستا زیر پوشش تلفن همراه اول و 195 روستا زیر پوشش ایرانسل می باشند.
اینترنت رسانی به 767 روستا در دستور کار می باشد.
مرتضوی ادامه داد: 319 روستا معادل حدود 40 درصد در خراسان شمالی از نعمت اینترنت بهره مند هستند که از این تعداد 135 روستا از اینترنت پر سرعت 'ای،دی، اس، ال'(66 روستا به صورت کابلی و 69 روستا به صورت هم پوشانی با طرح USO) و 253 روستا (از محل طرح uso) ازاینترنت بیسیم برخوردارند.
وی گفت: در صورت تکمیل 767 روستا یعنی حدود 92 درصد در خراسان شمالی دارای اینترنت خواهند بود.
وی درباره پاسخ به این سوال که پوشش تلفن همراه در روستای تکله قوز شهرستان راز و جرگلان ضعیف است اظهارکرد: این روستا دارای پوشش تلفن ثابت، تلفن همراه و 'ای،دی، اس، ال'است اما ایرانسل ندارد.
مرتضوی بیان کرد: دراین باره نامه ای از طرف فرمانداران دریافت نشده است و مردم می توانند با سامانه 195 تماس بگیرند شکایات خود را منعکس کنند، ما از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که ناظر بر اپراتورها است این موراد را پیگیری می کنیم.
براساس سرشماری سال 95، 840 روستا در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 724 روستا بالای 20 خانوار و 116 روستا زیر 20 خانوار هستند.
ع/ 6042 انتشار: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.