به گزارش ایرنا حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو شنبه درجلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی با اشاره به فرارسیدن 28 صفر سالروز شهادت پیامبر(ص) و امام حسن(ع) و شهادت امام رضا (ع) اظهارکرد: سرکشی از مسیر کاروان های پیاده توسط مسئولان ارشد استانی جهت خدمات دهی بهتر به زائران در دستور این اداره کل است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمام مسیرهای پیاده روی زائران به سمت شهرستان فاروج ختم می شود، باید مسئولان مربوطه برای خدمات دهی بهتر در این شهر تدابیر لازم را بیاندشند.
حجت الاسلام ایزانلو بیان کرد: اسکان زائران پیاده و سواره از دغدغه های ما است، با توجه به اینکه مقدار اجاره در شهر مقدس مشهد بالا است، هرچندتعدادی از زائران به برکت ظرفیتی که در آستان قدس فراهم است، ساماندهی شده اند اما هنوز هم جای خلا احساس می شود.
وی گفت: براساس آمار های موجود طی ایام 28 صفر سال گذشته 52 هزار نفر ار خراسان شمالی به صورت پیاده و یا سواره به مشهد مقدس عزیمت کردند.
وی اظهارامیدواری کرد که با همکاری دستگاه های اجرایی و عموم مردم خدمات دهی به زائران بهتر انجام شود، به دلیل اینکه اجرای این مراسم هر اندازه مردمی تر باشد، ماندگار تر است.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی نیز هم در این جلسه گفت: محوریت و ظرفیت ماه محرم و صفر در طول سال کار ما را بیمه می کند و پیاده روی اربعین نیز به نهضت جهانی تبدیل شده است.
سرهنگ محمدرضا شجاع افزود: هیات های مذهبی و سینه زنی با محوریت ناجا در 28 صفر از میدان شهید به سمت مصلی امام خمینی(ره)مرکز خراسان شمالی حرکت می کنند و بعد عزاداران در ادامه برنامه ها برای شرکت در نماز جمعه حضور می یابند.
وی گفت: تمام تدابیر لازم در زمینه های مختلف مانند اسکان در خراسان شمالی برای زائران پیاده امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.
20 موکب در خراسان شمالی به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمات می‌دهند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.