به گزارش ایرنا، دکترمهرداد ابراهیمی دوشنبه در دیدار مدیر و خبرنگاران ایرنا خراسان شمالی با وی، اظهار کرد: مدیران کل مدیران شهرستان را در گردش آزاد اطلاعات و اخبار محدود نکنند؛ آن ها در حقیقت به این رویه انحصاری خبررسانی پایان دهند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: میران کل، نه وقت کافی دارند که از جزئیات هشت شهرستان و تمام بخش ها اطلاعات دهند و نه به اندازه مدیران شهرستانی اشرافیت به مسائل دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: به یقین فردی که در میدان است، اطلاعات بیشتری نسبت به وضعیت دارد و به یقین مدیران شهرستانی باید در اطلاع رسانی ها آزاد باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش خبرگزاری ایرنا در انعکاس اخبار در جامعه گفت: ایرنا تنها رسانه رسمی دولت است و انتظار می رود بیش از پیش در تبیین خدمات رسانی های دولت به مردم و اقدامات انجام شده تلاش داشته باشد.
وی با بیان اینکه به اندازه کافی سایت ها، پایگاه های خبری و گروه ها و کانال های تلگرامی علیه دولت مطلب منتشر می کنند گفت: اطلاع رسانی از خدمات و دستاوردهای دولت به مردم یکی از وظایف مهم خبرگزاری ایرنا است.
ابراهیمی که سابقه تدریس در روزنامه نگاری در مراکز آموزش عالی را هم در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: بعضا خبرهایی علیه خدمات دولت منتشر می شود که صحت ندارد یا اینکه شایعه ای بیش نیست، وظیفه ایرنا است که به صورت هوشمندانه وارد عرصه کارزار خبری شده و با درج اخبار موثق و درست نسبت به تبیین وضعیت موجود اقدام کند.
وی از ایرنا به عنوان تنها رسانه_رسمی دولت انتظار می رود در انتشار و همپوشانی اخبار دولت جدیت به خرج دهد.
رئیس شورای اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی افزود: خبرنگاران ایرنا باید در مسیر تحلیل اخبار با هدف ایجاد فضای امید بخش در جامعه و گره گشایی از مشکلات مردم حرکت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، انتشار اخبار از خدمات ارائه شده و دستاوردهای دولت را سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه عنوان کرد و گفت: با انعکاس خدمات داده شده، مردم به حمایت های دولت و خدمات نظام امیدوار می شوند.
وی به جایگاه فضای مجازی در اطلاع رسانی ها و انتشار اخبار اشاره کرد و افزود: اکنون که فضای اطلاع رسانی به سمت فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی و گروه ها و کانال های تلگرامی سوق داده شده، باید از این ظرفیت برای بیان خدمات دولت و معرفی آنچه برای مردم انجام شده است استفاده کنیم.
ابراهیمی به مشکلات معیشتی و حقوق پایین خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با مسائل و مشکلات خبرنگاران آشنا هستم و تلاش داریم تا برای توانمند شدن خبرنگاران گام های خوبی برداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخش بسیار زیادی از خبرنگاران استان را بانوان تشکیل می دهند گفت: بانوان دقیق می نویسند و ظرافت کار را در نظر دارند و این، یک حسن در خبرنگاری است.
رئیس خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: یکی از رسالت های این خبرگزاری انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت به مردم و بیان تلاش های انجام شده در این زمینه است.
سیدحسین قدسی با بیان اینکه ماهیانه 500 عکس، خبر و گزارش به صورت ویژه و یا منتشره در خروجی ایرنا خراسان شمالی قرار می گیرد اظهار کرد: تلاش داریم تا اقدامات و خدمات دولت به خوبی منعکس شود. وی گفت: در انعکاس اخبار سیاست های نظام و رهبری سرلوحه کار خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
پایین بودن حقوق خبرنگاران، محدود بودن مدیران شهرستانی در اطلاع رسانی، هزینه های بالای رفت و آمد از جمله مشکلاتی بود که توسط خبرنگاران ایرنا در این نشست مطرح شد.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.