به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا احمدی فرد چهارشنبه در نخستین نشست مشترک دبیران شورای اقامه نماز و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات مرکز استان با توجه به اهمیت اقامه نماز اظهارکرد: باید مدیران دستگاه های اجرایی اولین نفری باشند که در نمازخانه اداره خود برای اقامه نماز حضور پیدا می کنند به دلیل اینکه نقش آنها در ترویج این فریضه واجب بسیار موثر و راهبردی است.
وی افزود: در برخی از بازدیدها که انجام می شود، با کم توجهی برخی از مدیران مواجه هستیم که امیدواریم این مساله با توجه به نامه ای که استاندار خراسان شمالی هم به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده بودند، مرتفع شود.
وی از استاندار خراسان شمالی درخواست کرد که دستورات لازم را برای حضور جدی و همراهی مدیران جهت اقامه نماز داشته باشند و برای رعایت فضیلت نماز هیچ موضوعی در اولویت قرار نگیرد.
حجت الاسلام احمدی فرد گفت: نباید انجام کار بر اقامه نماز مقدم باشد که اگر چنین شود آسیب را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی توانمندی و آمادگی برگزاری اجلاس سراسری نماز را دارد اضافه کرد: یکی از شرایط برگزاری اجلاس ملی نماز در استان ها این است که مدیران در عرصه حضور فعالی داشته باشند.
فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اقامه نماز از شاخص ترین ویژگی های دفاع مقدس بود، نماز هایی که خیلی سریع ارتباط میان بنده و خداوند را برقرار می کرد.
سردار حسن مرتضوی افزود: براساس آموزه های دینی ما نظام قرآنی بر چهار پایه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر استوار است در غیر این صورت نظام قرآنی نخواهد بود.
وی ادامه داد: ما برای تبلیغ و معرفی دین و ادای تکلیف باید زبان دعوت و زبان ادای حق داشته باشیم که بهترین راه تبلیغ اسلام استفاده از این دو روش است و امروز در نظام اسلامی ما این ادای حق متوجه دولتمردان است.
سردار مرتضوی گفت: ادای حق به عنوان یکی از موثرترین روش ها برای گسترش ارزش های اسلامی است که باید مسئولان نسبت به این وظیفه مهم به میدان بیایند.
وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جلسات زبان دعوت را تقویت و زبان ادای حق را در همه ما تربیت کند و به سمت جهانی شدن حکومت اسلام حرکت کرده و نماز را به عنوان اصلی ترین مولفه و نماد اسلام به همه آحاد بشریت معرفی کنیم.
وی گفت: در هر موضوعی که نماز به عنوان اولویت اصلی ما قرار گرفته است، موفقیت درآن زمینه ها نصیب ما شده است، اثرات نماز به گونه ای است که اگر بتوان به درستی آن را معرفی کرد، به طور حتم تاثیرش را در پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی شاهد خواهیم بود.
سردار مرتضوی افزود: در 60 هزار وصیت نامه شهدای دفاع مقدس که مورد تحقیق و پژوهش قرارگرفته است، نزدیک به 45 درصد از آنها اشاره و مطالبه مستقیم نسبت به اقامه نماز دارند.
وی اظهارکرد: اکنون مشکلات و آسیب هایی در فضای جامعه حاکم است که می توان با نهادینه کردن نماز در میان مردم در جهت مرتفع ساختن این آسیب ها گام برداشت.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی در خراسان شمالی درخواست کرد که برای رسیدن به نقطه مطلوب در راستای اقامه نماز بیش از گذشته تلاش کنند و با بکارگیری راه های موثرتر شرایط بهتری را فراهم کنند تا توفیق برگزاری همایش و اجلاس نماز را داشته باشیم.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.