به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی چهارشنبه در نخستین نشست مشترک دبیران شورای اقامه نماز و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات مرکزاستان اظهارکرد: خراسان شمالی این آمادگی را دارد که برای اجلاس ملی نماز در هر زمانی که برگزار می شود، مقدمات کار را فراهم کند.
وی بیان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در معرفی خراسان شمالی و شناسایی توانمندی ها و امکانات این استان و رشد و توسعه آن بسیار موثر است.
صالحی درباره برپایی نماز اول در دستگاه های اجرایی اضافه کرد: اقامه نماز در ادارات باید منطبق با منویات رهبری باشد و بر این اساس برپایی نماز جماعت در اول وقت بهانه ای برای تاخیر در انجام کار ارباب رجوع نباشد.
وی با ذکر اینکه اقامه نماز جماعت نه برای آحاد بلکه برای همه مردم است و باید همه به این سمت و سو گام بردارندگفت: اگر مدت زمان برگزاری جلسه ای با وقت نماز تداخل داشته باشد با مدیر آن دستگاه اجرایی برخورد می شود، باید کار را متناسب با نوع جلسه پیش برد.
صالحی با بیان اینکه معلمان علوم مختلف در ترویج نماز و اقامه آن نقش بسیار تاثیرگذاری دارند اظهارکرد: معلمان در عرصه تعلیم و تربیت در چند دقیقه ابتدای شروع کلاس درباره مناسبت ها و موضوع های دینی برای دانش آموزان صحبت کنند.
وی همچنین گفت: وظیفه اصلی ما این است که بابت نعماتی که خداوند متعال به ما داده است، نماز را اقامه کنیم و باید با شکرگزاری و راضی بودن به آنچه داریم، با قدم کوتاه و محکم به سمت اهداف بلند حرکت کنیم که در همه این حرکت ها نماز جایگاه خودش را دارد.
صالحی افزود: نماز ذکر خداوند است و ذکر نماز ما را از تنگدستی نجات می دهد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.