مدیر ستاد دیه و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان شمالی گفت: کمک به نیازمندان و در راه ماندگان همواره مورد تأکید پیشوایان دینی به ویژه امامان معصوم(ع) بوده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی رضا استاجی از خیران و نیکوکاران ضمن دعوت در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با همیاری نیکوکاران تعداد زندانیان جرائم غیر عمد زندان های استان را به حداقل ممکن برسانیم.
وی گفت: در شش ماه سال جاری با کمک نیکوکاران 125 زندانی غیر عمد از سطح زندان های استان آزاد شدند.
وی میزان بدهی این تعداد زندانی را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آزادی زندانی جرایم غیر عمد در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد دارد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 74 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان حضور دارند که امید است با مشارکت نیکوکاران به ویژه در این ایام موجبات آزادی آنان از زندان فراهم شود.
شماره حساب 88888 قابل واریز در کلیه شعب بانک تجارت سطح کشور و همچنین شماره حساب 0105570762000 قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی و همچنین شماره کارت 5859837000426185 به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک های خیرین ونیکوکاران می باشد.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و یک اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.
به گفته مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی هم اکنون در مراکز این استان دو هزار و 21 مددجو وجود دارد که از مجموع این تعداد 930 نفر مرد و 91 نفر زن هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.