به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده برگزار شد اظهار کرد: زنان، توانمندی هایی بالایی در عرصه مدیریتی دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی بر ایجاد اشتغال برای زنان نیز تاکید کرد و گفت: هم اکنون توجه به اشتغال زنان نیز از رویکرد های ما است.
وی افزود: در اشتغال زنان باید به مشاغل خانگی و تعاونی اهمیت داده شود و در این راستا آنان را حمایت خواهیم کرد و تسهیلات در اختیار آنان برای ایجاد کسب و کار قرار خواهیم داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از دهه فجر پارسال تا هفته دولت امسال سه هزار و 400 میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی در این استان هزینه شده است.

* بهره برداری از پروژه ها نباید معطل افتتاح ها باشد
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه ها نباید معطل برگزاری آیین رسمی افتتاحیه باشد گفت: نباید مردم را در بهره برداری از پروژه ها معطل افتتاحیه ها کنیم مردم باید در اولین فرصت از پروژه ها سود ببرند.

*طرح هر روستا یک کتابخانه در استان پیگیری می شود
استاندار خراسان شمالی گفت: آمادگی داریم تا طرح هر روستا یک کتابخانه در این استان اجرایی کنیم و اگر اتاقی در اختیار قرار دهند تجهیز خواهیم کرد.
صالحی گفت: بنا داریم تا در هر شهرستان این استان یک روستا پایلوت به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شود.
وی اظهار کرد: در روستاها ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای ایجاد اشتغال وجود دارد و از طرفی، ایجاد شغل در روستاها به مراتب ارزان تر از ایجاد شغل در شهرها است بنابراین باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های هر روستا برای حل مشکل بیکاری استفاده کنیم.
وی گفت: ایجاد روستای سبز نیز از دیگر برنامه ها است و تا پایان امسال در هر شهرستان یک روستا به عنوان روستای سبز معرفی می شود.
وی از وزیر نیرو خواست تا اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد های ناتمام این استان تامین کند.
صالحی بر توجه به انرژی خورشیدی در این استان تاکید کرد و افزود: در این امر نیز ظرفیت خوبی داریم که باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
وی بر معیشت پایدار در روستاها و خانوار های عشایری نیز تاکید کرد و گفت: هم اکنون پنل های خورشیدی در اختیار عشایر گذاشته می شود.
3007/7185/6062 خبرنگاران: کبری علی آبادی . ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.