به گزارش ایرنا، مردم استان گنجینه فرهنگ ها و دیار رنگین کمان قومیت ها از شب گذشته در فضای مجازی، گروه ها و کانال ها در واکنش به صحبت ترامپ بیان کردند که صحبت های ترامپ، نشانگر ذلت و ناتوانی در برابر ملت رشید و سیاست های مدبرانه دولت است.
امروز کانال ها و گروه های تلگرامی خاص اقوام ترک، کرد، تات، ترکمن و فارس در خراسان شمالی، عرصه واکنش به صحبت های ترامپ شده است و علاوه بر آن محفل کسبه و بازاریان، دانشجویان و دانشگاهیان نیز در جای جای این استان عرصه بازگویی یاوه گویی های این رئیس جمهور زیاده خواه است.
مردم می گویند که ترامپ سواد سیاسی ندارد و نمی داند در محافل بین المللی در باره کشور متمدن ایران و سپاه ایران چگونه سخن بگوید.
یکی از شهروندان بجنوردی در این باره گفت: ترامپ با سخنان خود نشان داد که به هیچ عنوان از دیپلماسی و حقوق چیزی نمی داند و اصلا یاد ندارد که در مجامع بین المللی ادب و اخلاق را رعایت کند.
ملیحه روحانی با بیان اینکه این بی اخلاقی ها چیز جدیدی نیست و بداخلاقی های استکبار به اندازه تاریخ آمریکا قدمت دارد افزود: آمریکا همیشه به دنبال این بوده تا جلوی توسعه ایران را بگیرد اما باید بداند ایران سرزمین دلیران و غیرت مندانی است که در برابر زورگویی ها کوتاه نمی آیند.
وی گفت: نام خلیج فارس تا ابد در نقشه جغرافیایی ایران می ماند و هیچ فردی نمی تواند نام فارس را از خلیج فارس جدا کند.
وی افزود: نام جعلی که ترامپ برای خلیج فارس بر زبان می آورد در هیچ جا پذیرفته شده نیست و این نام حتی مورد پذیرش مردم آمریکا نیز واقع نشده است.

* ثابت قدم در برابر پاسخگویی به یاوه گویی ها
یک شهروند دیگر نیز گفت: مردم خراسان شمالی در کنار سایر مردم ایران، در مسیر پاسخ‌ دادن به آمریکا ثابت قدم هستند.
وی با بیان اینکه صحبت های سخیف ترامپ سبب اتحاد بیشتر میان مردم ما می شود گفت: ملت ما آماده اند تا پاسخ قاطع به آمریکا دهند و در مقابل این یاوه گویی ها عزمت مندانه مقابله کنند.
محمد حیدری اظهار کرد: اهانت ترامپ به ملت ایران سبب همدلی و یکپارچگی بیشتر مردم ایران می شود.
وی با اشاره به اینکه ترامپ هر جا علیه ایران و ملت ایران صحبت کرده نتیجه عکس گرفته است گفت: ترامپ بار دیگر اشتباه کرد و در اظهارات سخیف خود دچار اشتباه شد زیرا انسجام ملت بیشتر شده و ملت ایران یکدل و یک صدا حمایت از کشورشان را فریاد می زنند

* سخنان دور از عقل ترامپ بدعهدی آمریکا را برای دنیا مشخص کرد
فرماندار شیروان نیز گفت: سخنان دور از عقل ترامپ بدعهدی و همچنین وجود تناقض در سیاست آمریکا را برای دنیا مشخص کرد و موجب هوشیاری بیشتر کشورها در باره ماهیت سیاست آمریکا شد.
امین رضا مرآتی اظهار کرد: ترامپ با بی شرمی کامل سپاه را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کرد در حالی که سپاه و جمهوری اسلامی ایران پرچم دار مبارزه با تروریسم است و این نهاد انقلابی در همه عرصه ها حضور قوی دارد.
وی با اشاره به موافقت نامه برجام هم گفت: برجام از دستاوردهای دولت تدبیر و امید و موافقت نامه بین المللی است که سخنان رئیس جمهوری آمریکا علیه این توافق نشان از پایبند نبودن آمریکا به موافقت نامه های بین المللی است.
مرآتی با بیان اینکه آمریکا در گذشته اجماع جهانی را علیه ایران وارد کرده بود افزود: هم اکنون و در دولت تدبیر و امید این اجماع علیه این کشور شده است.
نماینده عالی دولت در شیروان گفت: سخنان ترامپ را همه کشورها به غیر از اسراییل محکوم کردند که باید در کنار اجماع جهانی علیه آمریکا، ما هم به یک اجماع بزرگ ملی برسیم.

* استفاده ترامپ از نام جعلی خلیج فارس موجب یکپارچگی ایرانیان شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از نام جعلی خلیج فارس موجب یکپارچگی ایرانیان در همه نقاط جهان شده است.
مهرداد ابراهیمی اظهار کرد: توافق هسته ای آنچنان بسته شده است که با وجود همه تلاش های ترامپ، وی به تنهایی نمی تواند آن را بر هم بزند.
وی با بیان اینکه ترامپ به دنبال بهانه است و ما آن را به دست دشمن نمی دهیم افزود: رئیس جمهوری آمریکا یک تاجر است و به همین علت ترامپ سیاستگزار خوبی نمی تواند باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ترامپ از علم انسان شناسی و روان شناسی بی نصیب است گفت: استفاده از نام جعلی خلیج فارس باعث شد همه ایرانیان سراسر دنیا و حتی مخالفان علیه افکار ترامپ یکپارچه شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اشاره به طرح تحریم سپاه توسط ترامپ گفت: این نهاد انقلابی اساسا تجارتی با آمریکا نداشته و ندارد و به لحاظ دانش و پشتوانه مردمی در فضای امنیتی تجهیزاتی را تولید می کند که وابستگی ندارد.

* ترامپ استانداردهای دیپلماسی را رعایت نکرد
استاندار خراسان شمالی با اشاره به صحبت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت: ترامپ در سخنان شب گذشته اش، استانداردهای دیپلماسی را زیر پا گذاشت.
محمدرضا صالحی اظهار کرد: ترامپ استانداردها در ادب، اخلاق، جغرافیا و تاریخ را رعایت نکرد.
وی افزود: ترامپ در سخنان خود در حالی از نام مجعول خلیج فارس استفاده کرد که این خلیج در تاریخ آمریکا نیز به نام خلیج فارس ثبت شده است.
وی افزود: حتی معاندان ایران نیز نسب به اینکه خلیج فارس با اسم مجعول از سوی رئیس جمهوری آمریکا استفاده شد، موضع گیری دارند.
استاندار خراسان شمالی در باره برجام گفت: اگر برجام به نفع آمریکا بود، دونالد ترامپ بطور قطع به دنبال از بین بردن و پاره کردن برجام نبود؛ برجام یک توافق بین المللی میان ایران و گروه 5+1 بوده آمریکا نمی تواند این توافق را کنار بگذارد.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا توافق های دولت پیشین کشور خود را نمی تواند نادیده بگیرد چه برسد به اینکه سرمخالفت با توافقی داشته باشد که 6 نفر آن را امضا کرده اند.
وی تاکید کرد: سخنان جماخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.