بابک بهادری به مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، اظهار کرد: اعتبارات مصوب و تخصیصی برای طرح ها و پروژه های مدیریت منابع آب استان در سفر پربرکت رهبر معظم انقلاب در مهرماه 91 به این استان، در بحبوحه رکود اقتصادی و کمبود شدید اعتبارات طرح های عمرانی استان، روند اجرایی طرحهای عمرانی استان را از رکود خارج کرد و رونق بخشید.
وی تصریح کرد: 75 درصد اعتبارات تخصیصی سفر پربرکت معظم له، در سال های 1391 و 1392 همزمان با کمبود نقدینگی و رکود شدید طرحهای عمرانی استان، تخصیص یافته و جذب شده است.
وی افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان در مهر ماه 1391، حدود یکهزار و 230 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های بزرگ آبرسانی استان، تسریع در روند ساخت سدهای جدید استان، بندهای انحرافی وشبکه‌های آبیاری و ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل ها در مجموع شامل 23 پروژه مدیریت منابع آب در قالب 16 طرح، مصوب شد.
بهادری گفت: طرح های آبرسانی به شهرهای بزرگ استان شامل طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره، طرح آبرسانی به اسفراین از سد اسفراین، طرح آبرسانی به شهرهای گرمه و جاجرم، ساخت سدهای گلمندره، غلامان (سومبار) و قزلداش (چندیر)، مطالعه و ساماندهی رودخانه های مرزی خراسان شمالی، تکمیل ساخت سد گلول و همچنین هفت بند انحرافی آبهای سطحی، از جمله طرحهای مهم اجرا یا تکمیل شده از محل اعتبارات سفر رهبری به این استان هستند.
وی اظهار کرد: با جذب و هزینه بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبر معظم انقلاب طی پنج سال اخیر بیش از 81 درصد از مجموع رقم اعتبارات مصوب سفر معظم له برای اجرا و تکمیل طرحها و پروژه های مدیریت منابع آب استان جذب و هزینه شده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.