به گزارش ایرنا، مریم پور آدینه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 90، از هر یکهزار نفر نوزاد 12.3 نفر فوت کرد و این رقم در سال 91به هفت نفر، در سال 94 به 6 نفر و در سال گذشته به 4.2 نفر در هر یک هزار نفر، کاهش یافت.
وی علت عمده این مرگ ها را نارس بودن نوزادان و زایمان زودرس در مادر عنوان کرد و افزود: ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی و گرفتار شدن در اعتیاد خطر بارداری ها را افزایش داده است.
وی گفت: در سال گذشته چهار مادر باردار در شهرستان بجنورد به علل گوناگون از دنیا رفتند و در نیمه نخست امسال نیز مرگ سه مادر باردار در این شهرستان به ثبت رسیده است.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد درباره مرگ و میر کودکان زیر پنج سال نیز گفت: در این باره نیز آمار روند رو به کاهش دارد و ناهنجاری ها و حوادث بیشترین علت مرگ و میر این کودکان را به خود اختصاص داده است.

* جشنواره ملی عکس قاب زندگی
پورآدینه در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری جشنواره ملی عکس قاب زندگی اشاره کرد و گفت: این جشنواره با موضوعات، تک فرزندی، ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی و احترام و تکریم سالمندان برگزار می شود.
وی افزود: بر اساس فراخوان داده شده، مهلت ارسال آثار از یکم شهریور تا 14 آبان ماه امسال تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 150 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از میان آثار رسیده، 40 اثر برگزیده در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شوند.
پورآدینه، هدف از این جشنواره را افزایش سطح آشنایی و آگاهی مردم از سیاست های کلی جمعیت، افزایش پویایی و بالندگی در مردم بویژه جوانان عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با این برنامه ها به سیاست های کلی برای افزایش جمیعت و افزایش نرخ باروری کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نتایج سرشماری سال 95 نشان می دهد رشد جمعیت کشور سرعت و شتاب مورد انتظار را نداشته است و در این باره میزان باروری یکی از عوامل موثر در افزایش جمعیت است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.