به گزارش ایرنا، محمود دلپسند روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: 240 میلیارد ریال از این میزان در بخش صنعت و مابقی به متقاضیان در بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی افزود: حوزه کشاورزی، بیشترین میزان در شمار تسهیلات و میزان ریالی آن را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: نحوه هزینه کرد این اعتبارات که توسط مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پرداخت می شود در کمیته بازرسی، بررسی می شود.

* بیشتر مشکلات مربوط به طرح های اجرا شده در چند سال گذشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی درباره مشکلات واحدهای تولیدی که در این کارگروه بررسی شده است گفت: بیشتر مشکلات مربوط به واحدهایی است که در سال های 90 و 91 اجرایی شده اند و در این کارگروه تلاش شده است تا در چهارچوب ضوابط و قوانین برای حل آن اقدام شود.
وی درباره مشکلات بانکی واحدهای تولیدی گفت: بانک ها نمی توانند قانون ایجاد و خلق کنند از این رو برخی درخواست ها قابل تحقق نیست، البته برخی مشکلات مربوط به بانک ها است اما این گونه نیست که تمام مشکلات، بانکی باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: یک مشکل که البته اکنون بیشتر شده است، محدود شدن اختیارات بانک ها در استان ها است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام های پرداختی بانک های تخصصی مکانیزه شده است، در عمل در خیلی از موارد، امکان دخالت مدیران استانی به صفر رسیده شده است و باید فرایندها از مرکز دستور داده شود که این امر مشکل زا شده است.
دلپسند با بیان اینکه در جاهایی که موارد با دستورالعمل داخلی بانک های تخصصی، مغایرات دارد اجازه پرداخت تسهیلات داده نمی شود گفت: بانک های تخصصی خیلی وقت ها شیوه نامه و بخش نامه هایی دارند که بر اساس آن دستورالعمل بانک مرکزی به درستی رعایت نمی شود.
وی تصریح کرد: بانک ها بعضا دستور العمل داخلی دارند و بانک در استان مکلف است اجرایی کند اما مغایر نظرات بانک مرکزی است و رویکرد ما هم سیاست بانک مرکزی است و در این باره پیگیر بوده ایم و بخشی از مشکلات هم حل شده است.
براساس آمارهای موجود: از 433 واحدهای صنعتی خراسان شمالی 37 درصد غیرفعال است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.