حسین جوان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد روستا شامل یکهزار و 500 خانوار و 6 هزار و 653 نفر جمعیت هستند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 91، 52 روستای این شهرستان با بحران آبی مواجه بودند گفت: در آن زمان، 7 هزار و 841 خانوار مشتمل بر 34 هزار و 505 نفر جعیت در این شهرستان دچار مشکل بحران آبی بودند.
جوان تعداد منبع تامین آب را در حال حاضر 7 مورد، دبی مورد نیاز براساس سرانه را 22 لیتر برثانیه، دبی موجود را 6 لیتر بر ثانیه و میزان کاهش دبی را 16 لیتر بر ثانیه در این شهرستان عنوان کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شیروان گفت: نظام مند و آنلاین کردن امور مشترکین برای آسان سازی ارائه خدمات و کاهش رفت و آمد ارباب رجوع، برگزاری آموزش های لازم در سطوح مختلف جهت توانمند سازی نیروی انسانی و اجرای عملیات از جمله رویکردهای امور آبفار شیروان در سال جاری بوده است.
جوان تجهیز و بر قراری کشیک های امدادی با همکاری بخش خصوصی، اجرای پروژه های آبرسانی در قالب مجتمع های آبرسانی و حدالامکان پرهیز از اجرای آبرسانی تک روستایی به منظورکاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت و بهره وری را از دیگر رویکردهای امور آبفار شیروان در سال جاری ذکر کرد.
هم اکنون تعداد 134 روستا در شهرستان شیروان با 16 هزار و 695 خانوار مشتمل بر 55 هزار و 168 نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند و تعداد انشعابات آب 2 هزار و 463 مشترک می باشد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.